عرق بدن اسیدی یا قلیایی

هر اندامی در بدن انسان از ریه ها تا استخوان ها، مغز، قلب، کبد، کلیه ها، معده، روده و پوست تحت تاثیر اسیدیته قرار می گیرد. بر همین اساس، اگر بدن شما بیش از اندازه اسیدی باشد، احساس خوبی نخواهید داشت.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از عصر ایران، هنگامی که بدن وارد حالت اسیدوز می شود، به محیطی خوب برای شکل گیری بیماری تبدیل می شود. هنگامی که وضعیت قلیایی بدن در سطح مناسب حفظ شود، التهاب مزمن که یکی از دلایل اصلی ابتلا به بسیاری از بیماری ها محسوب می شود، کمتر تجربه خواهد شد.

هنگامی که بدن در یک وضعیت اسیدیته مزمن قرار دارد، مواد معدنی از اندام های حیاتی و استخوان ها تخلیه می شوند تا اسید خنثی شده و از بدن خارج شود. این مساله یکی از دلایل روند افزایشی ابتلا به پوکی استخوان است. با تخلیه کامل مواد معدنی، جایگزینی برای آنها وجود ندارد و بدن هر چه بیشتر اسیدی می شود و شرایط برای ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان فراهم می شود.

عرق بدن اسیدی یا قلیایی

بیشتر غلات، لبنیات، سویا و گوشت اسیدی هستند. قهوه، الکل، غذاهای فرآوری شده، قند پالایش شده، جایگزین های قند و روغن های اصلاح شده ژنتیکی نیز بسیار اسیدی هستند. هنگامی که چیزی می خورید، مواد زاید اسیدی از سوخت و ساز این غذاها شکل می گیرند. این مواد زاید باید خنثی یا دفع شوند و در این شرایط است که عرق بدن بوی بدی می گیرد که می توان با کمک مام رول ضد تعریق ویتابلا این بوی بد را از بین برد ..

20 نشانه اسیدی بودن بیش از حد بدن شامل موارد زیر می شوند:

– مخاط / خلط زیاد

– سرفه مزمن

– درد قفسه سینه

– خستگی مزمن

– مشکلات سینوسی

– پوکی استخوان

– بیماری های عصبی مانند آلزایمر، پارکینسون و زوال عقل

– وضوح ذهنی کاهش یافته

– آسیب قلبی عروقی ناشی از پلاک های اسیدی – خطر افزایش یافته حمله قلبی و سکته مغزی

– عفونت های مثانه و کلیه

– نقص سیستم ایمنی بدن

– مشکلات پوستی مانند اگزما، آکنه، راش، و تمامی انواع درماتیت

– مشکلات مربوط به معده از جمله نفخ، سوء هاضمه، بازگشت اسید، و گاز بیش از حد

– عفونت های کاندیدا و مخمری

– افزایش وزن و/یا چاقی

– دیابت

– آلرژی

– سیاتیک و سفتی گردن

– پوسیدگی و حساسیت لثه

– درد مفاصل و درد عضلات

چرا بدن pH خود را تنظیم نمی کند؟

بدن این کار را انجام می دهد، اما باید بهایی را برای انجام آن پرداخت کند. تمامی بافت ها و مایعات بدن به استثنای معده قلیایی هستند. اگر بدن بیش از اندازه اسیدی شود، بافت های مختلف عناصر تشکیل دهنده قلیا را از بخش های دیگر بدن دریافت خواهند کرد و سپس محیطی با شرایط کمتر از حد مطلوب برای این بخش های اهدا کننده شکل می گیرد. در نتیجه، اگرچه بدن می تواند pH خود را تنظیم کند، اما بخش های دیگر باید بهای آن را پرداخت کنند.

برای قلیایی ساختن بدن چه کاری انجام دهیم؟

رژیم غذایی خود را تغییر دهید و اندکی سبک زندگی خود را اصلاح کنید. بدن شما برای بقا به کارهایی که خود شما انجام می دهید، وابسته است.برای کاهش اسیدیته می توانید موارد زیر را مد نظر قرار دهید:

هر روز به میزان کافی آب تصفیه شده بنوشید. این کار به خروج هر چه سریع تر مواد سمی از بدن کمک می کند. هنگام قرار گرفتن در معرض آفتاب از ضدآفتاب ویتابلا استفاده کنید .غذاهای اسیدی مانند مواردی که پیش تر به آنها اشاره شد را از رژیم غذایی خود حذف کنید. البته نیازی به حذف کامل تمامی آنها نیست، اما میزان مصرف خود را باید به حداقل برسانید. مواد غذایی مانند نوشابه های گازدار، ذرت بوداده، شیرینی ها، الکل، قهوه، سرکه سفید، شیرین کننده ها، گوشت، محصولات تهیه شده از گندم، تخم مرغ، ماهی، سویا و غذاهای دریایی می توانند اسید بیشتری در بدن شکل دهند.

مواد غذایی سبز بیشتری مصرف کنید. مواد غذایی سبز به طور معمول از توانایی قلیایی سازی بالایی برخوردار هستند. اسموتی های سبز، آب میوه های سبز، سالاد و غیره.حالت عاطفی شما نیز بر سطح pH بدن تاثیرگذار است. خشم، ترس، و حسادت اسیدیته بیشتری در مایعات بدن ایجاد می کنند. با انجام مدیتیشن یا یوگا به کاهش استرس و کسب آرامش کمک کنید.از مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی پرهیز کنید.

میزان مصرف مواد غذایی قلیایی ساز را بیشتر کنید. میوه و سبزیجات بهترین گزینه ها هستند و در کنار آنها مغزهای خوراکعلایم اسیدی بودن بدن چیست؟ «اسیدیتی بدن» به میزان اسید موجود در مایعات بدن اشاره دارد، در حالی که قلیایی بودن بدن به توانایی مایعات بدن برای خنثی کردن اسید ارتباط پیدا می کند. در این مطلب از به این علایم اشاره کرده ایم.مایعات بدن مانند بزاق، ادرار و خون برای فرآیندهای اصلی بدن مانند انتقال اکسیژن و مواد مغذی در سراسر بدن، هضم و روانکاری و محافظت از بدن بسیار مهم و ضروری هستند. سطح اسید در بدن باید در محدوده خاصی قرار گیرد تا آسیبی به بدن وارد نشود.

pH اصطلاحی است که احتمالاً در رابطه با بدن و سلامت خود شنیده اید. مخفف «هیدروژن بالقوه» است. pH بدن شما غلظت یون هیدروژن مایعات بدن شما را اندازه گیری می کند. مقیاس pH بدن شما از 0 تا 14 متغیر است. هرچه سطح PH مایعات بدن شما بیشتر باشد، اکسیژن و قلیایی بیشتری خواهند داشت. هرچه سطح PH مایعات بدن شما کمتر باشد، اکسیژن و اسیدی کمتری خواهند داشت. pH 7.0 خنثی در نظر گرفته می شود.

سطح pH مایعات بدن شما باید در محدوده های زیر باشد تا سالم در نظر گرفته شود:

  • PH خون: 7.35-7.45
  • ادرار: 4.6-8.0
  • pH بزاق: 7.0-7.5

سطح pH که کمتر از محدوده تعیین شده برای هر نوع مایع است به این معنی است که بدن شما کار رضایت بخشی را برای پاکسازی سیستم شما از اسید انجام نمی دهد، بنابراین نشان می دهد که بدن شما ممکن است بیش از حد اسیدی باشد.با این حال، اکثر مردم حتی سطح pH خود را آزمایش نمی کنند زیرا علایم اساسی اسیدیته را در ابتدا تشخیص نمی دهند.

بدن ما به دلایل زیادی اسیدی تر می شود. انواع غذاهایی که می خوریم و انتخاب های نوشیدنی همگی بر تجمع اسید در بدن ما تاثیر می گذارند. الکل، کافیین، غذاهای فرآوری شده و شکر همگی سطح اسیدی بدن را افزایش می دهند. هوایی که تنفس می کنیم و عوامل محیطی نیز می توانند بر تشکیل اسیدوز تاثیر بگذارند.

مهمترین چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که اسید اضافی در بدن می تواند منجر به عوارض زیادی مانند آسیب کبدی، نارسایی قلبی شود و حتی ممکن است برخی از قسمت های سیستم عصبی را از بین ببرد. با در نظر گرفتن این موضوع، افراد باید راهی برای کمک به حفظ سطح اسیدی خود در بدن خود ایجاد کنند.

برخی از شایع ترین علایمی که نشان می دهد بدن شما بیش از حد اسیدی است، عبارتند از:

  • علایم بیماری
  • مشکلات دندانی

دندان های شما هم مانند استخوان های تان ذخایر کلسیم را در خود نگه می دارند. یک مطالعه در سال 2015 منتشر شده در مجله بین المللی مهندسی شیمی و کاربردها اشاره می کند که سطوح پایین pH در دهان می تواند باعث تخریب مینای دندان شود.

این مطالعه بیشتر خاطرنشان می کند که قرار گرفتن بیشتر در معرض باکتری های دهان با غذاها و نوشیدنی های شیرین شیرین می تواند میزان تولید اسید لاکتیک در دهان را تشدید کند و در نتیجه حفره ایجاد شود. همانطور که اسیدیته در بدن شما شروع به تاثیرگذاری روی دندان های شما می کند، ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به غذاها و نوشیدنی های خیلی سرد یا خیلی گرم داشته باشید. یکی دیگر از علایم مرتبط شامل خونریزی لثه است که ممکن است بلافاصله پس از مسواک زدن رخ دهد.

اضافه وزن

هنگامی که تعادل قلیایی بدن شما حفظ نشود، مواد زاید اضافی به شکل اسید در بدن تجمع پیدا می کند. این اسید اضافی از بین نمی رود زیرا روده بزرگ، کلیه ها، سیستم لنفاوی و پوست (اندام هایی که مسیول دفع سموم از بدن هستند) با مقدار زیادی از سموم ناشی از اسید اضافی احاطه شده اند. در صورت تجمع اسید زیادی، بدن با فشار دادن آن به بافت های چربی، مقابله می کند. برهمین اساس وقتی بدن شما اسیدی باشد نمی توانید وزن کم کنید. چون بدن شما برای ذخیره اسید اضافی به سلول های چربی نیاز دارد.

درد مفاصل

در صورت تجمع مایعات اسیدی بیش از حد در بدن، بدن شما تمام تلاش خود را برای حفظ تعادل قلیایی و حفظ عملکرد صحیح انجام می دهد. بدن سعی می کند با دفع مواد معدنی از بافت ها و اندام ها با افزایش میزان اسید بدن مقابله کند. یکی از این مواد معدنی کلسیم موجود در استخوان ها است.

زمانی که بدن ذخیره کلسیم خود را به منظور خنثی کردن اسیدیته بدنتان از دست بدهد، استخوان های شما ضعیف می شوند. در این شرایط اگر به پوکی استخوان یا استیوپنی مبتلا باشید ممکن است بدن شما بیش از حد اسیدی شود. به همین دلیل از بیماران مبتلا به پوکی استخوان و استیوپنی خواسته می شود از مصرف غذاهای اسیدی مانند گوشت گاو، کافیین و نوشابه خودداری کنند.

خستگی

اسیدی شدن بدن، را در برابر باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها مستعدتر می کند. محیط اسیدی برای رشد این میکروارگانیسم ها عالی است. بنابراین، انبوهی از میکروارگانیسم ها جای مناسبی را در دستگاه گوارش، لثه ها و سایر اندام ها و بافت ها پیدا می کنند و سیستم ایمنی را برای مبارزه با این موجودات عفونی تحریک می کنند. با گذشت زمان، سیستم ایمنی بدن فرسوده و بدن شما از انرژی محروم می شود. علاوه بر این، این موجودات در توانایی بدن برای جذب مواد مغذی ضروری مانند مواد معدنی و ویتامین ها اختلال ایجاد می کنند.

جذب ضعیف مواد مغذی، بر ساخت هورمون ها و آنزیم های مورد نیاز برای تولید انرژی تاثیر می گذارد. این بیشتر باعث ایجاد حالت خستگی می شود.

آکنه

مشکلات پوستی، علایم پوستی با سطح pH پایین است. پوست نیز یکی از اندام های سم زدایی بدن است. هنگامی که اسید بیش از حد در اطراف جریان خون شما شناور باشد، مستعد باکتری ها و اضافه بار سموم می شود. در چنین شرایطی، کبد اغلب در دفع سمیت اسیدی از بدن با مشکل روبرو شده و پوست سعی می کند با دفع آن ها، بدن را سم زدایی کند. این فرآیند سم زدایی خود را به شکل آکنه، آلرژی، بثورات و اگزما نشان می دهد.

تجمع مخاط

تولید موکوس مکانیسم دفاعی طبیعی بدن در برابر تجمع اسید در تلاش برای دفع آن از بدن از طریق مجرای بینی است. همچنین ممکن است نشان دهنده تجمع اسید در خود مجرای بینی باشد. اگر به طور منظم از تجمع مخاط رنج می برید، نشانه آن است که بدن شما مملو از اسید است.

در چنین حالتی مراقبت های فوری پزشکی ضروری می شود زیرا قرار گرفتن مداوم ریه ها در معرض مخاط اغلب آن را منبسط و فشرده می کند و در نهایت باعث تحریک آن می شود و در نتیجه باعث سرفه زیاد، خس خس سینه، مشکلات سینوسی، مشکلات تنفسی و درد قفسه سینه می شود.

درد عضلانی

اسید بیش از حد در بدن می تواند باعث انقباض ماهیچه ها شود، که بیشتر باعث انسداد مویرگ های خونی حامل اکسیژن می شود که از طریق ماهیچه ها عبور می کنند و باعث فشار و کمبود اکسیژن می شود. همچنین مانع از جذب مواد مغذی و ویتامین ها از خون خواهد شد که برای عملکرد مناسب ضروری است. در چنین شرایطی، ماهیچه های محروم برای حفظ عملکرد خود بیش از حد تلاش کرده و منجر به بروز درد عضلانی می شوند. درد عضلانی همراه با خستگی حتی نشانه واضح تری از اضافه بار اسید در بدن است.

روغن مورینگا EXONIC

“درخت معجزه” لقبی است به برازنده مورینگا است. مورینگا گیاهی است که به دلیل خواص دارویی و مزایای شگفت انگیز آن برای سلامتی، قرن هاست که مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین فواید بیشمار روغن مورینگا برای پوست و مو، موجب مورد توجه قرار گرفتن آن شده است. حال شرکت دکتر بیز با تولید محصولی شگفت انگیز برای سلامتی و زیبایی پوست و مو، روغن خالص مورینگا را در قالب برند EXONIC عرضه کرده است. قیمت روغن مورینگا بیز با توجه به فواید بسیار زیادی که دارد بسیار اقتصادی است .

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "عرق بدن اسیدی یا قلیایی" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "عرق بدن اسیدی یا قلیایی"، کلیک کنید.