تقویت گردشگری بین کشورها عامل محبت و الفت ملت‌ها است – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

تقویت گردشگری بین کشورها عامل محبت و الفت ملت‌ها است - خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار، حجت الاسلام محمدحسین مظفری پیش از ظهر پنجشنبه در نشست علمی گردشگری و صلح قم اظهار کرد: نسبت میان گردشگری و صلح بسیار اهمیت دارد و ارتباط تنگاتنی دارند.

رئیس مرکز صلح دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: در آیات سوره قریش به نکته خیلی ظریفی اشاره شده است که برای اینکه الفت و محبت در میان قریش و دیگر مردمان برقرار شود، باید به پرستش پروردگار بپردازند.

وی ابراز کرد: دو پایه صلح امنیت سیاسی و اقتصادی است که این امر موجب الفت و دوستی میان ملت‌ها می‌شود.

حجت الاسلام مظفری گفت: بر خلاف تعریف رایج از صلح که آن را فقدان جنگ می‌دانیم، معنای مثبت دارد بلکه جنبه مثبت آن احترام به تنوع فرهنگی و دینی ملت‌ها است.

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: گردشگری موجب آشنایی با آداب و رسوم و سبک زندگی دیگر ت‌ها می‌شود و همچنین این سفر عاملی برای رفع نواقص و مشکلات درونی است.

وی ادامه داد: گردشگری موجب توسعه فرهنگ‌ها می‌شود و نقطه عطفی بین ملل ایجاد می‌کند و گردشگر به فروتنی می‌رسد که به احترام دیگری می‌انجامد و موجب برقراری دوستی و محبت بین ملت‌ها می‌شود

رئیس مرکز صلح دانشگاه ادیان و مذاهب خاطرنشان کرد: رفت و آمد بین کشورها باعث می‌شود تا کینه‌ها تبدیل به الفت شود و در این مسیر می‌تواندمانع بروز مخاصمه شود، حتی می‌تواند در ترمیم ارتباط‌ها مؤثر باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تقویت گردشگری بین کشورها عامل محبت و الفت ملت‌ها است – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تقویت گردشگری بین کشورها عامل محبت و الفت ملت‌ها است – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.