افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر با بهره‌برداری خط ۷ مترو تهران – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر با بهره‌برداری خط ۷ مترو تهران - خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری دیجیتوهان، محمد یاشار لطفی افزود: پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، مسیری به طول تقریبی ۴۲۰۰ متر و شامل ۲ ایستگاه است که یکی از ایستگاه‌ها در تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با خیابان سیمون بولیوار و ایستگاه دوم در میدان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طراحی و در حال تجهیز کارگاه می‌باشد؛ همچنین پارکینگ شبانه خط ۷ نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و به صورت زیرزمینی طراحی شده است.

آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه حکایت از آن دارد که حدود ۳۵۰ متر از مرحله حفاری و تحکیم تونل توسعه شمال غربی خط ۷ در محدوده میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام (ره) صورت پذیرفته و بخشی از این مسیر نیز در حال اجرای پوشش نهایی بتن است. همچنین رمپ دوم دسترسی به تونل اصلی در حال احداث بوده و بیش از ۲۰۰ متر از تونل ارتباطی خط ۷ به خط ۱۰ نیز جهت بهره برداری هرچه سریع‌تر از خط ۱۰ در محدوده میدان کتاب، با مساعدت شهرداری منطقه ۲ حفاری می‌شود.

گفتنی است با بهره‌برداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو تهران، نه تنها دسترسی شهروندان پایتخت به اماکنی از قبیل شهرک نفت، محدوده موسوم به چهار دیواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان تسهیل خواهد شد، بلکه ارتباط بین مناطق ۲ و ۵ از طریق خط راه آهن ریلی زیرزمینی هم شکل می‌گیرد. کاهش ترافیک معابر شریانی بزرگراه‌های آبشناسان، ستاری و یادگار امام (ره) از دیگر تأثیرات ترافیکی این پروژه توسعه‌ای شبکه مترو تهران است.

پیش بینی می‌شود با افتتاح و بهره‌برداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، حداقل افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در این خط رخ داده و در زمان اوج ترافیک، حدود ۹ هزار نفر به جمع مسافران مترو افزوده شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر با بهره‌برداری خط ۷ مترو تهران – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر با بهره‌برداری خط ۷ مترو تهران – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.