بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A30 

اگر شما هم بدنبال مطالعه بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A30  هستید این مقاله از سایت دیجیتوهان را مطالعه نمایید.

بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A30

گوشی های سامسونگ در بین ایرانی ها بسیار محبوب هستند. به خصوص در عصر حاضر و ظهور برندهای متعدد در بازار ایران، سامسونگ با محصولات متنوع خود یکی از معدود گزینه های پیش روی مصرف کنندگان است. به خصوص گوشی های سری A که به دلیل قیمت مناسب شرایط قابل قبولی را برای کاربران فراهم می کنند. سامسونگ از ابتدای سال 2019 تغییر بزرگی در نام گذاری گوشی های خود ایجاد کرده است که حاصل آن دو عدد در نام گوشی ها است. به این ترتیب خبری از گوشی هایی به نام های A3 و A5 و … نیست و این مدل ها به A30 و A50 و … تغییر نام داده اند.

A30 یک مدل میان رده از خانواده A در سال 2019 است که به طور کلی میان رده است. این گوشی هوشمند نسخه ارزان تری از A50 است که مشابه آن است. در واقع، سامسونگ با حذف برخی ویژگی‌ها از گلکسی A50، A30 را با قیمت ارزان‌تری عرضه کرد.


طراحی و صفحه نمایش

گوشی سامسونگ A30 از بدنه پلاستیکی ساخته شده است که هم در قسمت کناری و هم در پشت آن پلاستیک با کیفیتی را می بینیم. لایه ای از گوریلا گلس 3 نیز روی صفحه نمایش پوشانده شده است تا مقاومت گوشی در برابر ضربه و خط و خش را افزایش دهد. ابعاد این گوشی دقیقا مشابه گوشی A50 است. طول آن 158.5 میلی متر، عرض 74.7 میلی متر و ضخامت آن 7.7 میلی متر است که برای استفاده های معمولی راحت و شیک است.

گلکسی A30 یکی از کوچکترین گوشی های سامسونگ است که از طراحی ناچ بهره می برد. در جلو یک صفحه نمایش 6.4 اینچی با یک بریدگی کوچک که دوربین سلفی را در خود جای داده است. این صفحه نمایش رزولوشن 2340 در 1080 را در اختیار کاربران قرار می دهد. وضوح صفحه نمایش A30 نشان می دهد که با یک صفحه نمایش بسیار عریض روبرو هستید. نسبت تصویر این صفحه نمایش 19.5:9 است که تراکم 403 پیکسل در هر اینچ را به همراه دارد. فناوری استفاده شده در صفحه نمایش گلکسی A30 از نوع Supermold است که کیفیت آن را تضمین می کند.

علاوه بر سخت افزار قابل قبول در بخش صفحه نمایش، ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن نیز یک ویژگی جذاب برای کاربران گوشی های هوشمند A30 خواهد بود. با کمک این قابلیت، صفحه نمایش دستگاه همیشه با کمترین مصرف باتری کار می کند تا بدون نیاز به بیدار کردن صفحه نمایش، اعلان ها و ساعت ها را مشاهده کنید.

سخت افزار و نرم افزار

سامسونگ در اکثر گوشی های هوشمند خود از چیپست های مخصوص به خود استفاده می کند. در گلکسی A30 از چیپست Exynos 7887 با معماری 14 نانومتری استفاده شده است که شامل یک پردازنده هشت هسته ای است. این پردازنده از ترکیب 2 هسته 1.8 گیگاهرتز و 6 هسته 1.6 گیگاهرتز ساخته شده است. چیپست داخل گوشی A30 شامل یک پردازنده گرافیکی به نام Mali-G71 MP2 است که نقش مهمی در اجرای بازی ها دارد. این پردازنده در اجرای بازی ها عملکرد قابل قبولی از خود نشان داد.

گوشی A30 در دو نوع با حافظه های مختلف موجود است. یک مدل دارای 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی و مدل دیگر دارای 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است. تفاوت رم 3 و 4 در اجرای سریعتر برنامه ها و سیستم عامل است. اما حافظه داخلی کاملاً به نیاز کاربر بستگی دارد. البته به دلیل وجود درگاه کارت حافظه، کاربران می توانند تا 1 ترابایت کارت حافظه جانبی گوشی A30 را استفاده کنند. خوشبختانه درگاه کارت حافظه کاملاً از سیم کارت جدا است و کاربران می توانند همزمان از سیم کارت و کارت حافظه استفاده کنند.

آخرین نسخه سیستم عامل موجود در زمان معرفی گوشی A30 در این دستگاه استفاده شد. اندروید 9.0 نسخه جدید و محبوب اندروید است که سامسونگ روی گوشی A30 نصب کرده است. سامسونگ با رابط کاربری خود، یعنی One UI، ویژگی های نرم افزاری بسیاری را در گوشی هوشمند A30 در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در دسترس بودن حالت شب برای استفاده آسان در تاریکی یکی از ویژگی های منحصر به فرد گوشی A30 است.

دوربین

دوربین های دوگانه به یک استاندارد اساسی در گوشی های هوشمند امروزی تبدیل شده اند. گلکسی A30 نیز از این دایره خارج نیست. دوربین اصلی این گوشی که دارای دوربین 16 مگاپیکسلی است برای عکس های استاندارد و دوربین دوم با دوربین 5 مگاپیکسلی برای عکس های با زاویه دید عریض استفاده می شود. زاویه دید دوربین دوم 123 درجه است که محدوده وسیعی را پوشش می دهد. در واقع این دوربین تقریباً مشابه میدان دید چشم انسان است. برای فیلم برداری کیفیت 1080p یا فول اچ دی با نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه کیفیتی است که به کاربران امکان ضبط ویدیوهای مورد نظر را می دهد.

A30 از هوش مصنوعی برای دوربین خود استفاده می کند تا سوژه را تشخیص دهد و با توجه به 19 صحنه مختلف بهبود یابد. این هوش مصنوعی سطح اشباع، تعادل رنگ سفید و روشنایی را تنظیم می کند. داشتن گوشی با این سطح از هوش عکس های شما را شگفت انگیز می کند. گوشی A30 با سیستم تشخیص عیوب خود به شما اجازه می دهد تا عکس هایی با کوچکترین نقص ثبت کنید. به گفته سامسونگ، تشخیص خطا، سوسو زدن، کم نور شدن و نور پس زمینه را تشخیص می دهد و به شما می گوید که دوباره امتحان کنید. شما می توانید عکس مناسب را در زمان مناسب بگیرید. در صورت تشخیص نقص در نشانگر نور پس زمینه، هر 24 ساعت یک بار به آن اطلاع داده می شود. تشخیص نور پس زمینه زمانی که HDR خاموش است کار می کند.

گلکسی A30 از یک دوربین 16 مگاپیکسلی برای سلفی استفاده می کند. این دوربین که در خط بالای صفحه نمایش قرار گرفته است، تصاویری واضح و باکیفیت ارائه می دهد. دوربین سلفی A30 با فوکوس دقیق پس زمینه تصویر را محو می کند تا تصویر به دست آمده تاثیر بهتری داشته باشد. سامسونگ برای لذت بیشتر، ایموجی های واقعیت افزوده را به دوربین سلفی اضافه کرده است تا کاربران بتوانند با ایموجی های جذاب عکس های فانتزی بسازند.

ویژگی های دیگر

سامسونگ برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی A30 به استفاده از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی روی آورد. وقتی صحبت از باتری به میان می آید، A30 یکی از بهترین گوشی های هوشمند بازار به حساب می آید. زیرا این مقدار باتری عمر طولانی برای یک گوشی میان رده می دهد. باتری گوشی گلکسی A30 از فناوری شارژ سریع 15 واتی نیز پشتیبانی می کند. برای شارژ این گوشی از کابل USB نوع C استفاده می شود.

اگرچه A30 یک مدل میان رده در بازار است، اما حداقل نیازها برای داشتن یک گوشی نسبتا کامل وجود دارد. گلکسی A30 دارای حسگر اثر انگشت در پشت دستگاه است. این سنسور سرعت و دقت بالایی در تشخیص اثر انگشت و باز کردن قفل دستگاه دارد. علاوه بر این، گوشی A30 قابلیت دیگری برای بازکردن قفل صفحه دارد که با شناسایی چهره کاربر انجام می شود. به لطف دوربین سلفی باکیفیتی که این گوشی دارد، فرآیند تشخیص چهره نیز با سرعت و دقت انجام می شود.

از دیگر ویژگی های گوشی سامسونگ گلکسی A30 می توان به اسپیکرهای قدرتمند اشاره کرد. نکته مهم در مورد گوشی A30 پشتیبانی از شبکه نسل 4.5 است. هر دو سیم کارت این گوشی از شبکه LTE پشتیبانی می کنند و با گروه کاربری ایرانی سازگاری کامل دارند.

در مجموع گوشی A30 یک گوشی میان رده بسیار مناسب و مناسب برای افرادی است که با توجه به قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری قصد ندارند هزینه زیادی برای خرید گوشی مورد نظر خود صرف کنند. سامسونگ با حذف برخی از ویژگی‌های A50، گوشی ارزان‌قیمتی به نام گلکسی A30 ساخته است تا جایگزین ارزان‌تری برای برادر بزرگ‌تر خود باشد. با این قیمت، گوشی A30 بدون شک یکی از بهترین گزینه های موجود برای فروش است که خریداران نباید از آن روی برگردانند.

  • لینک های پیشنهادی
  • قیمت گوشی سامسونگ
  • تلفن همراه بخر

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A30 " هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A30 "، کلیک کنید.