نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A52

اگر شما هم بدنبال مطالعه نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A52 هستید این مقاله از سایت دیجیتوهان را مطالعه نمایید.

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A52

هر روز دستگاه های بسیار متنوعی در بازار عرضه می شوند که سامسونگ سهم زیادی از فروش آن ها را به خود اختصاص داده است. خانواده گلکسی A معمولا دارای ویژگی های سخت افزاری قوی و نرم افزاری خوبی هستند که سامسونگ توانسته نظر طرفداران طیف وسیعی از گوشی های هوشمند را به خود جلب کند. این گوشی سامسونگ تمام ویژگی هایی را دارد که یک گوشی خوب باید داشته باشد. باتری، صفحه نمایش، طراحی، دوربین و پردازنده قدرتمندی که می تواند نیاز همه کاربران را برطرف کند. در این مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A52 بپردازیم.

طراحی

گوشی گلکسی A52 طراحی زیبا و جذابی دارد به طوری که در نگاه اول می تواند نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کند. شاید شباهت زیاد گلکسی A52 به خانواده گلکسی اس 21 یکی از دلایل جذابیت این گوشی از نظر بسیاری از افراد باشد. سامسونگ سخت کار می کند تا از طریق تغییرات کوچک اما هدفمند، سری گلکسی A را به پیشنهادی شایسته تبدیل کند. طراحی جدید عمدتا بر روی سیستم پلاستیکی عقب تمرکز دارد که این بار در رنگ های مشکی، سفید، آبی و بنفش عرضه می شود. دوربین چهارگانه با فلاش در یک قاب مستطیل شکل قرار گرفته است که با لبه‌های صیقلی در قاب پشتی تعبیه شده است. اگر از سمت راست به گوشی A52 نگاه کنید، متوجه خواهید شد که دکمه پاور همیشه زیر دکمه کنترل صدا قرار دارد. در سمت چپ چیزی وجود ندارد، اما وقتی به لبه پایینی می‌رسیم، بلندگو، پورت Type C، میکروفون و جک 3.5 میلی‌متری هدفون را پیدا می‌کنیم. در لبه بالایی می توانید میکروفون دوم و اسلات سیم کارت را مشاهده کنید. قاب جلویی همچنین دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی با حاشیه بسیار باریک است که می تواند بیش از 84 درصد از پنل جلویی را به خود اختصاص دهد. همچنین بد نیست بدانید که A52 از استاندارد IP67 بهره می برد که در برابر نفوذ آب تا عمق 1 متر مقاوم بوده و 30 دقیقه دوام می آورد.

صفحه نمایش

سامسونگ تغییراتی در صفحه نمایش داده است، بنابراین A52 از صفحه نمایش پیشرفته تری نسبت به نسخه قبلی استفاده می کند. پنل جلویی A52 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی Super AMOLED است که از نرخ رفرش 90 هرتز پشتیبانی می کند. در واقع، این اولین باری است که گوشی ای از خانواده گلکسی A را با نمایشگری با نرخ تازه سازی تصویر بالا می بینیم. پنل جدید استفاده شده در گوشی A52 نه تنها سریعتر است، بلکه از روشنایی بالاتری نیز برخوردار است. سامسونگ روشنایی 800 نیت را برای گوشی جدید خود اعلام کرده است، اگرچه ما در آزمایشات خود کاملاً با آن مطابقت نداشتیم، اما نزدیک شدیم. بنابراین، استفاده از A52 در فضای باز، حتی در زیر نور مستقیم خورشید، آسان است. وضوح تصویر 2400 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 407 ppi باعث شده تا صفحه نمایش گلکسی A52 قادر به نمایش تصاویر با وضوح بالا باشد. در پنل جدیدی که سامسونگ برای ساخت گوشی A52 استفاده کرده همه چیز خوب است، اما عدم وجود HDR در این نمایشگر باعث شد با یک ضعف بزرگ مواجه شویم. اما رنگ های نمایشگر گلکسی A52 طبیعی بوده و تصاویر بدون اغراق نمایش داده می شوند. همچنین این نمایشگر دارای گواهینامه محافظت در برابر نور آبی مضر است که در صورت تمایل می تواند رنگ روز را تنظیم کرده و از چشمان شما در برابر نور آبی مضر محافظت کند.

ARO

اگرچه گلکسی A52 از دو حفره امنیتی حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره برای باز کردن قفل استفاده می کند، اما بهتر است از حسگر اثر انگشت برای باز کردن قفل صفحه استفاده کنید. زیرا سامسونگ A52 سیستم تشخیص چهره اختصاصی ندارد و از دوربین سلفی برای تشخیص چهره استفاده می کند که امنیت چندانی ندارد. حسگر اثرانگشت گوشی A52 در زیر نمایشگر تعبیه شده است که دسترسی به آن آسان است، این سنسور در عرض چند ثانیه اثر انگشت شما را شناسایی کرده و فرآیند باز کردن قفل را انجام می دهد. در واقع استفاده از حسگر اثرانگشت راهی آسان و مطمئن برای باز کردن قفل صفحه نمایش است.

دوربین

ماژول دوربین این روزها مورد توجه سازندگان تلفن همراه است. سامسونگ برای طراحی گوشی گلکسی A52 نیز تلاش زیادی کرده است تا این میان رده جدید بتواند با سایر بخش های بازار رقابت کند. A52 از حالت دوربین چهارگانه استفاده می کند که به شما امکان می دهد انواع مختلفی از عکس ها را تجربه کنید. دوربین اصلی گلکسی A52 از سنسور 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 استفاده می‌کند که شامل تثبیت‌کننده اپتیکال (OIS) و فناوری فوکوس خودکار (PDAF) است. در این سنسور از فناوری ترکیب پیکسل ها یا Quad-Bayer استفاده می کنیم که حاصل ثبت تصاویر با وضوح 16 مگاپیکسل است. سنسور 12 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 نیز به عنوان دوربین دوم در نظر گرفته شده است که قابلیت ثبت تصاویر با زاویه 123 درجه را دارد. در نهایت، این دوربین دارای یک سنسور ماکرو 5 مگاپیکسلی و یک سنسور عمق است که به شما امکان می دهد به ترتیب در حالت کلوزآپ و پرتره با دیافراگم f/2.4 عکس بگیرید. تصاویر گرفته شده توسط دوربین اصلی به خوبی رنگ ها را به تصویر می کشند و میزان جزئیات در آنها درست است. علاوه بر کاهش نویز، الگوریتم HDR در ثبت سایه ها و نقاط رنگی نیز به خوبی عمل می کند. از آنجایی که هیچ سنسور تله فوتو در گلکسی A52 وجود ندارد، زوم با استفاده از زوم دیجیتال انجام می شود که با افت کیفیت همراه است. گلکسی A52 می تواند ویدیوی 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کند که از لرزشگیر تصویر EIS پشتیبانی می کند. به لطف کیفیت بالای این دوربین می توانید لحظات زیبای خود را ثبت کنید و بعدا از تماشای آن لذت ببرید.

یک دوربین 32 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2 وظیفه ثبت سلفی در این گوشی را بر عهده دارد. عکس های گرفته شده با دوربین سلفی معمولا واضح هستند و جزئیات به خوبی حفظ می شوند. فیلمبرداری 4K و پشتیبانی از HDR از دیگر امکانات ارائه شده توسط این سنسور است.

باتری

سامسونگ موفق شد یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی را در بدنه 8.4 میلی متری و 189 گرمی قرار دهد که در مقایسه با ظرفیت 4000 میلی آمپر ساعتی A51 پیشرفت خوبی است. ظرفیت بالای گوشی A52 به شما این امکان را می دهد که بدون وقفه به روز خود ادامه دهید و در طول روز نگران شارژ مجدد گوشی خود نباشید. در آزمایشات ما متوجه شدیم که باتری 4500 میلی آمپر ساعتی گلکسی A52 به شما امکان می دهد 14 ساعت در اینترنت گشت و گذار کنید یا به مدت 15 ساعت فیلم تماشا کنید. همچنین متوجه شدیم که تغییر نرخ به‌روزرسانی از 60 هرتز به 90 هرتز تأثیر قابل‌توجهی بر مصرف انرژی پنل OLED ندارد، بنابراین توصیه می‌کنیم با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز از یک محیط راحت و پویا لذت ببرید. تغییرات در گوشی های جدید سامسونگ به همین جا ختم نمی شود و سامسونگ خانواده گلکسی A را با شارژ سریع 25 واتی معرفی کرد، اما سامسونگ برای کاهش هزینه ها، آن را با شارژر 15 واتی عرضه می کند. بنابراین اگر قصد پرداخت با سرعت بالاتر را دارید، باید این شارژ را جداگانه خریداری کنید.

بلندگو و صدا

گلکسی A52 همچنین با تغییراتی در بخش بلندگو و صدا عرضه شد. در واقع سامسونگ با ایجاد تغییرات کوچک سعی کرد این محصول را به روند تکامل نزدیک کند. گلکسی A52 اولین گوشی از خانواده A است که دارای بلندگوهای دوگانه است. همانطور که در قسمت طراحی گفته شد، بلندگوی اصلی در پایین دستگاه قرار دارد، صدایی که تولید می کند منحصر به فرد نیست، اما صدای خوبی دارد. بلندگوی دوم نیز بلندگوی مکالمه است که در هنگام پخش استریو استفاده می شود. بد نیست بدانید که افزایش بیش از حد صدا باعث ایجاد اعوجاج داخلی می شود که می توان از آن چشم پوشی کرد. در این قسمت شاهد عملکرد رضایت بخش گوشی A52 هستیم که می تواند تجربه جالبی را هنگام تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی برای شما به ارمغان بیاورد.

تجهیزات

تراشه اسنپدراگون 720G را می توان عضو جدیدی از خانواده سری 700 کوالکام دانست که امروزه در بسیاری از گوشی های هوشمند استفاده می شود. نسخه 4G گلکسی A52 مجهز به تراشه اسنپدراگون 720G است که با استفاده از لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده است. فناوری ساخت 8 نانومتری مصرف انرژی A52 را به پایین ترین حد رسانده و این گوشی هوشمند در هنگام پردازش های سنگین گرمای کمتری تولید می کند. 2 پردازنده Kryo 465 Kryo 465 Gold با قدرت 2.3 گیگاهرتز و 6 پردازنده Kryo 465 Silver با قدرت 1.8 گیگاهرتز وظیفه پردازش اطلاعات را در این گوشی هوشمند بر عهده دارند. استفاده از پردازنده گرافیکی Adreno 618 و 6.8 گیگابایت رم به گلکسی A52 اجازه می دهد تا بازی ها را به راحتی اجرا کند و از پس بسیاری از کارهای سنگین برآید. سامسونگ گلکسی A52 در نسخه های مختلف با ظرفیت های 128 و 256 گیگابایت عرضه شده است که فضای مناسبی را برای ذخیره داده ها و فایل های دلخواه در اختیار شما قرار می دهد. همچنین اگر این میزان حافظه داخلی پاسخگوی نیاز شما نیست، می توانید با استفاده از microSDXC فضای ذخیره سازی گوشی خود را تا 1 ترابایت افزایش دهید و فضای کافی برای ذخیره اطلاعات خود را در اختیارتان قرار دهید.

نرم افزار، سیستم عامل و رابط کاربری

سامسونگ گلکسی A52 به طور پیش فرض دارای اندروید 11 است که با ارائه نسخه جدید سامسونگ می توان آن را به نسخه بالاتر ارتقا داد. طبق قولی که سامسونگ به مخاطبان خود داده است، گلکسی A52 به مدت 3 سال آپدیت های مربوط به سیستم عامل را دریافت می کند و این بدان معناست که شاهد حضور اندروید 14 نیز در این گوشی خواهیم بود. جالب است بدانید که این دستگاه به مدت 4 سال پچ امنیتی دریافت می کند. در واقع، این تعهد خوبی برای پشتیبانی نرم افزار گوشی های هوشمند است که می تواند مخاطبان این شرکت را راضی نگه دارد. سامسونگ به وضوح درک می کند که برای درخشش یک دستگاه عالی، به نرم افزار قدرتمندی نیاز دارد، بنابراین گلکسی A52 را با رابط کاربری One UI 3.1 خود عرضه کرد که سرعت بالایی دارد و می تواند به راحتی به نیازهای ده ها سرویس پاسخ دهد. با آن

ارتباطات و مخابرات

سامسونگ برای جذب افراد بیشتر گلکسی A52 را در دو نسخه 4G و 5G عرضه کرد در اینجا با نسخه 4G و بدون اینترنت نسل پنجم روبرو هستیم. سامسونگ با این کار سعی کرد با ارائه محصول با قیمت مناسب تری از هزینه های اضافی جلوگیری کرده و رضایت کاربران را در تمامی زمینه ها جلب کند.

عملکرد عملکرد

شاید اگر سامسونگ در پیکربندی گلکسی A52 از چیپست اگزینوس استفاده می کرد، در انتخاب آن تردید داشتیم، اما همکاری با کوالکام و استفاده از پردازنده اسنپدراگون 720G باعث شد این دستگاه بی عیب بوده و در انجام مراحل مختلف با مشکل مواجه شود. نکن

خلاصه

به نظر می رسد سامسونگ گلکسی A52 یک گوشی میان رده خوب و قابل اعتماد است که دارای صفحه نمایش با کیفیت با نرخ تازه سازی بالا، باتری با شارژ مناسب، دوربین عالی و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 720G است که می تواند با شما همراه باشد. مناسبت. و با قیمت مناسب، گوشی به گزینه ای مناسب برای خرید تبدیل می شود.

چرا باید گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی A52 بخریم؟

قدرت

  • یک دوربین کارآمد
  • نرخ نوسازی صفحه نمایش 90 هرتز

نقطه ضعف

  • بدنه پلاستیکی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A52" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A52"، کلیک کنید.