جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله – آغبند – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله - آغبند - خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری دیجیتوهان، داریوش امانی روز جمعه در بازدید از محل ساخت این پایانه در نقطه صفر مرزی ایران و جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: تقسیم کار بین 2 کشور به این ترتیب است که جمهوری اسلامی ایران پایانه مرزی را احداث کرده و جمهوری آذربایجان نیز به موازات آن پل روی رودخانه ارس را می سازد.

وی با بیان اینکه فاز اول این پایانه و پل روی رودخانه در مدت یکسال ساخته خواهد شد، افزود: این طرح از اول امسال آغاز شده و در 2 طرف مرز، 2 همسایه با اراده کافی مصمم هستند تا در مدت معین کار را به سرانجام برسانند.

امانی با بیان اینکه برای آزاد سازی زمین و پیش بینی سایت موقت، چهارهزار میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: کل این پایانه در زمینی به مساحت 19 هکتار ایجاد خواهد شد که در فاز اول هشت هکتار در حال آماده سازی است.

رییس سازمان راهداری کشور گفت: این طرح در قالب شبکه بزرگراهی ایران راه با هدف افزایش ترانزیت اجرا می شود و در این زمینه قرار است جاده نوردوز به کلاله را نیز چهاربانده کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد اولیه با پیمانکار برای چهاربانده کردن این مسیر 107 کیلومتری حدود پنج هزار میلیارد تومان است، افزود: پیش بینی می شود پس از ساخت گذرگاه ارس و پایانه مرزی کلاله – اغبند، بخش زیادی از ترانزیت کشور همسایه جمهوری آذربایجان از این مسیر اتفاق بیفتد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله – آغبند – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جدیت ایران و آذربایجان برای ساخت پایانه کلاله – آغبند – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.