استرس چگونه هضم غذا را مختل می کند؟

استرس چگونه هضم غذا را مختل می کند؟

آفتاب نیوز :

به نوشته نشریه پزشکی Everyday Health هنگامی که با یک موقعیت تهدید آمیز مواجه می شوید، سیستم عصبی سمپاتیک- بخشی از سیستم عصبی مرکزی بدن که عملکرد هایی مانند ضربان قلب، تنفس و فشار خون را تنظیم می کند باعث تحریک واکنش جنگ یا گریزمی شود. هورمون استرس یا همان کورنیزول نیز بدن را هوشیار و آماده مقابله با تهدید می کند.

استرس باعق تغییرات فیزیولویکی مانند افزایش سطح هوشیاری، تنفس و ضربان قلب سریع تر، فشار خون بالا، افزایش کلسترول خون و افزایش تنش عضلانی می شود.

وقتی استرس پاسخ جنگ یا گریز را در سیستم عصبی مرکزی فعال می کند، می تواند بر سیستم گوارش تاثیر بگذارد که اسپاسم مری، افزایش اسید معده و سوءهاضمه، ایجاد حالت تهوع و اسهال یا یبوست از جمله آن است.

در موارد جدی تر استرس ممکن است باعث کاهش جریان خون و اکسیژه به معده شده و منجر به گرفتگی، التهاب یا عدم تعادل باکتری های روده شود.

 دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی همچنین می تواند اختلالات گوارشی جدی از جمله سندرم روده تحریک پذیر، بیماری التهابی روده، زخم معده و بیماری رفلاکس معده به مری را تشدید کند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استرس چگونه هضم غذا را مختل می کند؟" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استرس چگونه هضم غذا را مختل می کند؟"، کلیک کنید.