دستگاه قضا به گزارش کمبود دارو و تجهیزات ورود کند

اسحاقی عنوان کرد؛

دستگاه قضا به گزارش کمبود دارو و تجهیزات ورود کند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از بررسی اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس در رابطه با مشکلات موجود در تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور خبر داد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری دیجیتوهان ، سلمان اسحاقی، با اشاره به اینکه چهارمین گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد کمبود دارو و تجهیزات پزشکی با محوریت دارو بر اساس ماده 107 آیین نامه داخلی مجلس در اواخر سال گذشته در صحن علنی قرایت شد، گفت: در این گزارش تاکید شد که رییس کل بانک مرکزی، وزارتخانه های اقتصاد، صمت و بهداشت متولیان امر تامین دارو و شیرخشک هستند و رییس مجلس به دولت دو ماه فرصت داد که اصلاحاتی انجام تا شاهد اقدامات موثری در روند کمبود دارو و شیرخشک باشیم اما متاسفانه شاهد انجام اقدامات موثری در این زمینه نیستیم.

اسحاقی افزود: در مورد بحث وضعیت تخصیص ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در سال 1402، مسیولان مربوطه تاکید داشتند که 69 همت تامین ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی داشتیم اما میزان مبلغ تخصیصی مهم است و وضعیت تسهیلات بانکی مصوب و پرداخت شده و ما خواستار گزارشی در مورد چالش های بانک مرکزی در تخصیص و تامین ارز و برنامه بانک مرکزی به منظور رفع چالش ها و ارایه پیشنهادات برای رفع مشکلات شدیم اما متاسفانه در این زمینه پاسخی دریافت نکردیم.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: با توجه به اینکه در مورد دارو و شیرخشک اتفاق بسیار چشمگیری در کشور نیفتاده و تداوم این روند نگرانی مردم و حوادث جبران ناپذیری را در آینده به دنبال خواهد داشت، بنابراین در نشست کمیسیون درخواست تعدادی از نمایندگان در مورد اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس در رابطه با مشکلات موجود در تامین و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی در کشور با حضور وزیر بهداشت، روسای سازمان برنامه و بودجه، بانک مرکزی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور بررسی خواهد شد و جمع بندی نشست با تکیه بر ماده 234 به صحن ارجاع خواهد شد.

وی عنوان کرد: متاسفانه قوه قضاییه در مورد گزارش های مجلس در قالب اعمال ماده 234 خروجی و توجه موثری ندارد و در این رابطه به دستگاه قضا اخطار می دهیم که رسیدگی جدی تری به گزارش کمیسیون در حوزه دارو، شیرخشک و تجهیزات پزشکی در قالب اعمال ماده 234 داشته باشد و باید بداند که بی توجهی و تعلل در بررسی این مهم بازی کردن با جان مردم خواهد بود و باید نسبت به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستگاه قضا به گزارش کمبود دارو و تجهیزات ورود کند" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستگاه قضا به گزارش کمبود دارو و تجهیزات ورود کند"، کلیک کنید.