50 درصد خطوط انتقال آب روستایی خواف فرسوده است

50 درصد خطوط انتقال آب روستایی خواف فرسوده است

دیجیتوهان/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب خواف گفت: حدود 35 درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع شهر و 50 درصد خطوط روستاهای خواف فرسوده است.

محسن چهکندی در گفت و گو با دیجیتوهان از آغاز عملیات اصلاح شبکه فرسوده آب روستای علی آباد خواف خبر داد و افزود: عملیات اصلاح 800 متر از شبکه فرسوده آب شرب روستای علی آباد بخش جلگه زوزن این شهرستان با مشارکت دهیاری و مردم آغاز شد.

وی اظهار کرد: این پروژه با هدف افزایش کیفیت و پایداری آب شرب، نوسازی شبکه فرسوده و جلوگیری از هدر رفت آب با اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال اجرا می شود.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف بیان کرد: در این پروژه، لوله های فرسوده با لوله های جدید 110، 75 و 63 میلی متری پلی اتیلن تعویض و انشعابات مشترکان نیز استانداردسازی و نوسازی خواهد شد.

وی ادامه داد: این پروژه عمرانی در مدت زمان 2 ماه به پایان خواهد رسید و اهالی روستای علی آباد بخش جلگه زوزن از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

چهکندی با اشاره به اینکه روستای علی آباد 2500 مشترک دارد، عنوان کرد: حدود خطوط انتقال و شبکه توزیع این روستا فرسوده است.

وی با بیان اینکه با اصلاح شبکه فرسوده آب روستای علی آباد حدود 10 درصد از پرت آب جلوگیری خواهد شد، گفت: با پیگیری های فرماندار خواف شاهد اجرای پروژه های عمرانی متعددی در حوزه آب رسانی در روستاهای بخش جلگه زوزن هستیم.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با اعلام اینکه نیمه دوم سال 1402 هم حدود 2000 متر در همین روستا اصلاح شبکه شده است، ادامه داد: فرسودگی خطوط آب رسانی  یکی از چالش های این اداره است.

 وی خاطرنشان کرد: در بخش شهری 35 درصد فرسودگی خطوط انتقال و شبکه توزیع داریم که در سال گذشته تاکنون بیش از 7 هزار فقره اتفاق با تلاش نیروهای اتفاقات امور رفع شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف همچنین از فرسوده بودن 50 درصد خطوط انتقال و شبکه توزیع روستاهای این شهرستان خبر داد.

امور آب و فاضلاب شهرستان خواف، تامین آب شرب 31 هزار و 28 مشترک شهری و 21 هزار و 824 مشترک روستایی با 426 کیلومتر خط انتقال و 860 کیلومتر شبکه توزیع آب را برعهده دارد.

پایان خبر دیجیتوهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "50 درصد خطوط انتقال آب روستایی خواف فرسوده است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "50 درصد خطوط انتقال آب روستایی خواف فرسوده است"، کلیک کنید.