بارندگی ها مشکلی در استان مرکزی ایجاد نکرده است

بارندگی ها مشکلی در استان مرکزی ایجاد نکرده است

دیجیتوهان/مرکزی جانشین اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی گفت: بارندگی مشکل خاصی در سطح این استان ایجاد نکرده است.

حجت الله کاظمی در گفت وگو با دیجیتوهان اظهار کرد: سامانه بارشی از روز گذشته وارد کشور شد و استان مرکزی را نیز به صورت بارش های پراکنده و بعضا رگباری تحت تاثیر خود قرار داده است و پیش بینی می شود که بارش ها همچنان تا فردا ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به اعلام هشدار سطح نارنجی در استان گفت: بیشترین فعالیت سامانه بارشی در ساعات ظهر امروز بوده است و همراه با بارش ها وزش باد نیز پیش بینی شده است. آبگرفتگی معابر و لغزنده بودن جاده ها، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها در نتیجه بارش ها دور از انتظار نیست.

وی بیان کرد: جلسه ای در اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی به عنوان جلسه اضطراری قبل از وقوع بارش ها تشکیل و هشدارهای لازم برای کسب آمادگی در دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران صادر شده و مصوباتی برای مدیریت بارندگی ها به همراه داشت.

کاظمی در ادامه گفت: با توجه به در پیش بودن سفرهای نوروزی از مسافرین و عموم مردم درخواست می شود از اتراق یا تردد در مجاورت رودخانه ها، مسیل ها و نقاطی که احتمال آبگرفتگی دارند، خودداری کنند.

وی بیان کرد: در بعضی از نقاط استان احتمال آبگرفتگی رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد و توصیه می شود شهروندان از سفرهای غیرضروری خودداری کرده و از حضور در ارتفاعات و کوهنوردی اجتناب کنند. همچنین کشاورزان، دامداران و عشایر نیز توصیه هایی که از طریق پیامک های صادره از سوی جهاد کشاورزی صادر شده است را جدی بگیرند.

وی با اشاره به لغزنده بودن جاده ها گفت: مسافرین نوروزی نیز با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی دقت لازم را در حین رانندگی بعمل آورند تا لغزنده بودن جاده ها برای آن ها خطرآفرین نباشد.

این مقام مسیول در اداره کل مدیریت بحران استان مرکزی در ادامه گفت: تمامی راههای مواصلاتی استان مرکزی باز بوده و ترافیکی در تردد وسایط نقلیه مشاهده نمی شود، همچنین تصادفی که قابل ذکر باشد خوشبختانه گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی های بعمل آمده بارش ها تا فردا ادامه خواهد داشت و در کنار بارش ها وزش باد نیز گزارش شده است. بارندگی تاکنون مشکل خاصی در سطح این استان ایجاد نکرده است.

پایان خبر دیجیتوهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بارندگی ها مشکلی در استان مرکزی ایجاد نکرده است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بارندگی ها مشکلی در استان مرکزی ایجاد نکرده است"، کلیک کنید.