محمد ملایون – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

محمد ملایون - خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

  • استان: تهران
  • حوزه انتخابیه: تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر
  • شعار: سفیر خدمت

پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری دیجیتوهان با عنوان «با دیجیتوهان انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای داوطلبان نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

یکی از داوطلبین نمایندگی دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اسلامشهر است، که در زیر رزومه کوتاهی از وی و پاسخ هایش به سوالات دیجیتوهان در دو بخش کشوری و استانی را می خوانید:

رزومه:

– کارشناس ارشد فناوری اطلاعات 12 سال سابقه فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات

* مهم ترین آسیب کارکردی مجلس شورای اسلامی از نگاه شما چیست؟

مهترین آسیب کارکردی مجلس می توان به ضعف نظارت بر عملکرد دولت دانست و در ادامه عدم برخورد قاطع با متخلفات و افراد فاسد دانست.

*مجلس برای تقویت نقش نظارتی و تقنینی خود باید دست به چه اقداماتی بزند؟

برای تقویت نقش نظارتی باید موضوع شفافیت را مورد بررسی قرار داده و از رکن چهارم دموکراسی یعنی رسانه ها و همچنین سوت زنان برای تقویت بعد نظارتی و کاهش فساد استفاده شود.

*نمایندگان چرا نباید اسیر تجمل گرایی شوند و برای پرهیز از این آسیب، چه اقداماتی ضرورت دارد؟

متاسفانه تجمل گرایی در بین مسوولین در کشور رواج پیدا کرده است که با وضعیت اقتصادی موجود یک رفتار ظالمانه به حساب می آید و می بایست با تعریف قوانین و نظارت های مستمر از این امر جلوگیری کرد.

*همکاری و همراهی میان مجلس و سایر قوا و دستگاه ها چه تاثیری می تواند بر پیشرفت کشور داشته باشد؟ به نظر شما مهمترین تجلی گاه این همراهی و همکاری چیست؟

همکاری سایر قوا در حوزه ی «هماهنگی در تصمیم» قابل تعریف و یکی از اصول مدیریت واحد است که می تواند در از اتلاف منابع و زمان جلوگیری نماید.

*مسوولیت پذیری در قبال مردم موضوعی است که نمایندگان باید همواره به آن توجه داشته باشند. اگر نمایندگان از این مهم غافل شوند، چه پیامدهای منفی ایجاد خواهد شد؟

نماینده مجلس باید کسی باشد که منافع مردم را بر هر مصلحتی ترجیح دهد. زمانی که مردم احساس کنند که نمایندگانشان به وظایف خود عمل نمی کنند، اعتماد خود را به آنها از دست می دهند. این بی اعتمادی می تواند منجر به کاهش مشارکت در انتخابات و سایر فعالیت های مدنی شود.

*مردمی بودن یکی از خصیصه های مهم هر نماینده باید باشد. یک نماینده چگونه می تواند این خصیصه را تحقق بخشد بدون آنکه در ورطه عوام زدگی و طرح شعارهای غیر واقع بینانه اسیر شود؟

مردمی بودن به معنای در میان مردم رفتن، عدم فاصله گذاری، شنیدن و انتقال مشکلات مردم و دفاع از حقوق آنها در برابر ظلم و ستم و تلاش برای رفع تبعیض حفظ بیت المال و مبارزه با فساد است.

* طبق قانون اساسی یک نماینده در قبال همه مردم ایران مسوولیت دارد. برای تحقق این اصل مهم و جلوگیری از بخشی زدگی، باید چه مواردی مد نظر قرار گیرد؟

نماینده باید به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران وفادار باشد و از حقوق ملت دفاع کند و با مطالعه و تحقیق، سطح دانش و آگاهی خود را در زمینه های مختلف، اعم از مسایل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افزایش دهد و از طریق برگزاری جلسات عمومی، نظرسنجی و سایر روش ها، از نظرات و پیشنهادات مردم در مورد مسایل مختلف کشور استفاده کند. این کار به او کمک می کند تا از دیدگاه های مختلف مردم آگاه شود و تصمیماتی را اتخاذ کند که مورد تایید اکثریت مردم باشد.

  • سوالات استانی:

*استان تهران با کمبود سرانه های آموزشی، ورزشی، فضای سبز و… در اکثر مناطق خود به ویژه پردیس مواجه است، برای حل این معضل چه تدابیر عاجلی باید اندیشید؟

راهکارهایی ازجمله «تهیه طرح آمایش سرزمینی ورزش کشور»، «نظارت و پیگیری جدی جهت تخصیص 0/27 درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به بخش ورزش»، «اختصاص اعتبارات عمرانی ویژه برای اتمام طرح های ناتمام ورزشی»، «تقویت بخش وظایف شورای عالی تربیت بدنی و ورزش در قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان با محوریت به اشتراک گذاری و افزایش بهره وری اماکن ورزشی دستگاه های دولتی»، «ارایه روزانه 4 ساعت خدمات ورزشی رایگان به ازای هر مکان ورزشی و با اولویت خدمت رسانی به دانش آموزان و زنان توسط تمامی اماکن ورزشی دستگاه های دولتی» و …از اقداماتی است که باید اولویت قرار گیرد.

*آلودگی هوا و فرسودگی حمل و نقل عمومی یکی از رایج ترین معضلات استان تهران است، برای حل این دو مساله چه برنامه ای دارید؟

حمل ونقل عمومی به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های شهری برای تهران به شمار می رود اما آمار و شواهد نشان می دهد که میزان بودجه اختصاص یافته به این بخش از منابع دولت بسیار کم است که لازم است از ابزارهای تامین منابع مالی پایدار که باعث افزایش سهم حمل ونقل عمومی یا پاک می شود استفاده شود.

*حاشیه نشینی و مهاجرت پذیری بالای تهران یکی از مسایلی است، که این استان و به خصوص شهر تهران را همواره با خود درگیر کرده است، این دو معضل چگونه مدیریت می شوند؟

اشتغال زایی در روستاها، تسهیل زندگی، تبلیغات و اطلاع رسانی و … را از عوامل جلوگیری از مهاجرت ها و تشدید حاشیه نشینی می باشد و برای درمان حاشیه نشینی نیز باید کارهای فرهنگی، بهداشتی، تربیتی و نظارتی در حاشیه ها صورت پذیرد، حل قطعی حاشیه نشینی تنها با مهاجرت معکوس میسر است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "محمد ملایون – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "محمد ملایون – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.