۳۶ آبشخور حیات وحش منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کردستان سالم‌سازی شد – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

۳۶ آبشخور حیات وحش منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کردستان سالم‌سازی شد - خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان

ایوب شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار دیجیتوهان اظهار کرد: اقدامات کنترلی و پیشگیرانه از سوی مأموران یگان حفاظت این اداره در راستای جلوگیری از ابتلاء نشخوارکنندگان ازجمله قوچ و میش موجود در این منطقه انجام شد.

وی ادامه داد: در راستای کنترل بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و وحشی از جمله بیماری تب برفکی و طاعون مهلک (ppr) و انگل‌های گوارشی و داخلی دام‌های اهلی از جمله زالو و سایر نرم تنان برنامه پاک سازی و ضدعفونی چشمه‌ها و آبشخورها در دستور کار این اداره قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این اداره کل با آهک پاشی مسیرها، ضد عفونی کردن و گندزدایی آبشخورها و دفن اصولی و بهداشتی لاشه‌های یافت شده، این بیماری را با همکاری اداره کل دامپزشکی کنترل و با حساسیت انجام گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سقز گفت: ۳۶ آبشخور حیات وحش موجود در منطقه عبدالرزاق در طول فصل بهار و تابستان ضدعفونی، پاکسازی و سالم سازی شد.

منطقه عبدالرزاق زیستگاه ۳۵۰ گونه گیاهی نادر و کمیاب

شریفی عنوان کرد: منطقه‌ حفاظت‌شده عبدالرزاق با وسعتی بالغ بر ۴۳ هزار و ۹۵۰ هکتار، عنوان سومین منطقه حفاظت‌شده در استان کردستان را به خود اختصاص می‌دهد. این منطقه زیستگاه ۸۰ گونه از پرندگان، ۱۷ گونه از پستانداران و بیش از ۳۵۰ گونه از گیاهان مختلف، مخصوصاً گیاهان نادر و کمیاب است.

وی اضافه کرد: در کنار زیبایی‌های طبیعی، وجود آثار تاریخی همچون تپه باستانی زیویه، اهمیت و محبوبیت این منطقه را افزون کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: کبک، قوچ و میش، لک‌لک، عقاب طلایی، هما، قرقی، مرغ حق، شغال، و میش مرغ، از جمله حیوانات و کَما، گون، مرزه، بادام وحشی، زنبق، میخک و زول، شماری از گیاهان یافت شده در این منطقه ارزشمند است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "۳۶ آبشخور حیات وحش منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کردستان سالم‌سازی شد – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "۳۶ آبشخور حیات وحش منطقه حفاظت شده عبدالرزاق کردستان سالم‌سازی شد – خبرگزاری دیجیتوهان | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.