گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A50 دو سیم کارت – ظرفیت 64 گیگابایت

اگر شما هم بدنبال مطالعه گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A50 دو سیم کارت – ظرفیت 64 گیگابایت هستید این مقاله از سایت دیجیتوهان را مطالعه نمایید.

سامسونگ گلکسی A50 دو سیم کارت | گوشی موبایل سامسونگ گلکسی A50

سامسونگ به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تلفن همراه در جهان، حضوری بالغ و قدرتمند در تمامی رده‌های بازار دارد. از تلفن های مقرون به صرفه گرفته تا پرچمداران، مجموعه محصولات سامسونگ شامل همه چیز برای مصرف کنندگان است. تلفن های بی سیم لوکس میان رده سامسونگ در سرتاسر دنیا به خصوص ایران محبوبیت دارند. از ابتدای سال 2019، سامسونگ تغییراتی را در نحوه نام گذاری گوشی های خود ایجاد کرده است که نتیجه آن معرفی اعداد جدید به گوشی های سری A است، بنابراین گوشی گلکسی A50 نقش مدل لوکس را بر عهده خواهد گرفت یک خانواده در سال جدید.

ترتیب نام گوشی های سامسونگ A به این صورت است که هر چه تعداد آن بیشتر باشد گفته می شود گوشی بالاتری در بازار وجود دارد. به همین ترتیب، گوشی A50 تقریباً مدل متوسط ​​​​خانواده A در سال 2019 است که محبوب ترین و پرفروش ترین عضو خانواده خود نیز محسوب می شود. گلکسی A50 با بهره مندی از فاکتور اندازه خود، در این زمینه از تمامی رقبای خود پیشی گرفت.

طراحی و صفحه نمایش

سامسونگ گلکسی A50 دارای طراحی مدرن و به روز است. علیرغم مقاومت طولانی مدت سامسونگ در کنار گذاشتن ناچ صفحه، این شرکت بالاخره از ابتدای سال 2019 وارد بازی شد و گوشی های خود را به خصوص در طول روز با طراحی مدرن تطبیق داد. گلکسی A50 علاوه بر طراحی صفحه نمایش بریدگی و لبه پایینی، از جدیدترین فناوری مانند حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر نیز استفاده کرده است. گلکسی A50 طراحی بسیار زیبایی دارد. با وجود اینکه پشت این گوشی از پلاستیک ساخته شده است، نور خروجی زیبایی دارد. آرایش خطی سه دوربین در پشت دستگاه به زیبایی این گوشی می افزاید. وزن 166 گرمی این گوشی با وجود ابعاد نسبتا بزرگ یکی از نقاط قوت گلکسی A50 به حساب می آید.

گلکسی A50 دارای صفحه نمایش 6.4 اینچی است که از پنل Super AMOLED استفاده می کند. این صفحه نمایش دارای رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل است که به دلیل حاشیه های بسیار کوچک، 84.9 درصد از صفحه نمایش دستگاه را پوشش می دهد. همانطور که در بالا گفتیم، سامسونگ نیز پس از مدت ها مقاومت در برابر ناچ صفحه، تسلیم این فناوری شد که در گلکسی A50 نیز شاهد آن هستیم. یک خط کوچک در بالای صفحه نمایش این دستگاه وجود دارد که فقط دوربین گوشی است. سامسونگ با استفاده از لایه محافظ Gorilla Glass 3، صفحه نمایش گلکسی A50 را در برابر ضربه و خط و خش، ایمن ترین حالت را ایجاد کرده است. صفحه نمایش گلکسی A50 دارای تراکم 403 پیکسل در هر اینچ است که سطح بالایی از گوشی های موجود در این گوشی محسوب می شود. همان دسته اما صرف نظر از این اعداد، صفحه نمایش گلکسی A50 کیفیت قابل قبولی دارد که تا زمانی که با آن روبرو نشوید، آن را حس نخواهید کرد.

صرف نظر از کیفیت، قابلیت هایی که سامسونگ در این بخش به گلکسی A50 داده است نیز قابل احترام است. ویژگی کاربردی و محبوب Ambient Display به شما این امکان را می دهد که صفحه دستگاه را بدون فشار دادن دکمه ای برای بررسی پیام های دریافتی یا بررسی ساعت روشن کنید. همچنین عملکرد Always on Display که در گوشی های سامسونگ بسیار رایج است، صفحه نمایش دستگاه را با کمترین مصرف انرژی نگه می دارد تا بتوانید ساعت را بدون بیدار شدن ببینید.

سخت افزار و نرم افزار

گلکسی A50 از چیپست سری Exynos 9 استفاده می کند که اغلب در پرچمداران سامسونگ استفاده می شود. اگزینوس 9610 با معماری 10 نانومتری و پردازنده 8 هسته ای به خوبی از پس فعالیت های سنگین این گوشی بر می آید. پردازنده A50 شامل چهار هسته Cortex-A73 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A53 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است. از نظر قدرت پردازشی، این پردازنده نسبت به گوشی های مشابهی مانند گلکسی A7 2018، Huawei P30 Lite و Honor 8X بهتر عمل می کند. در کنار این پردازنده، پردازنده گرافیکی Mali-G72 MP3 نیز وجود دارد که می تواند بازی های سنگین را به راحتی و بدون مشکل اجرا کند. البته پردازنده به تنهایی در سرعت گوشی دخیل نیست و رم نیز نقش مهمی دارد. گلکسی A50 در دو مدل با رم 4 و 6 گیگابایتی قابل سفارش است که کاربران می توانند با توجه به نیاز خود آن را انتخاب کنند. رم 4 گیگابایتی عملکرد خوبی برای اجرای سریع برنامه ها دارد، اما رم 6 گیگابایتی به عنوان گزینه بهتر می تواند تجربه دلپذیرتری را برای شما رقم بزند.

نیاز به حافظه داخلی امروزه در تمامی گوشی های موبایل احساس می شود. سامسونگ با درک این نیاز، گلکسی A50 را با 64 گیگابایت حافظه داخلی نیز به مشتریان عرضه می کند. البته گلکسی A50 علاوه بر حافظه داخلی از کارت حافظه نیز پشتیبانی می کند. نکته مهمی که در این مورد باید گفت هیبریدی نبودن اسلات کارت حافظه است که به کاربر امکان استفاده همزمان از سیم کارت و کارت حافظه را می دهد. کاربران می توانند از کارت حافظه حداکثر تا 1 ترابایت در گلکسی A50 استفاده کنند.

سامسونگ گلکسی A50 را با نسخه پیش فرض اندروید 9.0 عرضه کرد. با نگاهی به نسخه پیش فرض این گوشی، مطمئناً در آینده آپدیت های بیشتری ارائه خواهد شد. این گوشی نیز مانند پرچمدار سامسونگ از دستیار صوتی بیکسبی استفاده می کند. گلکسی A50 یک گوشی دو سیم کارته است و هر دو سیم کارت با هم کار می کنند. نکته جالب گلکسی A50 این است که دارای فناوری نسل 4.5 است.

دوربین

دوربین بخش جذاب گلکسی A50 است. جایی که سامسونگ از دوربین سه گانه به عنوان پرچمدار خود حرکت کرده است. سه دوربین با رزولوشن 25 مگاپیکسل، 8 مگاپیکسل و 5 مگاپیکسل وظیفه هر کار را بر عهده دارند. دوربین اصلی این گوشی وظیفه گرفتن عکس و فیلم را بر عهده دارد. این دوربین از نوع واید با دیافراگم 1.7 می باشد. اما دوربین دوم با وضوح 8 مگاپیکسل و استفاده از سنسور فوق عریض، زمانی وارد حفره ای می شود که تصمیم به ثبت تصاویر فوق عریض دارید. زاویه دید بسیار بالای این دوربین، فضای وسیع تری از محیط را به تصویر می کشد. وقتی به دوربین سوم می رسیم، با یک سنسور عمق 5 مگاپیکسلی مواجه می شویم که به تصویر عمق می بخشد. اگر قصد دارید از صورت یا اشیاء افراد عکس بوکه بگیرید، سنسور سوم مهمترین نقش را ایفا می کند.

دوربین گلکسی A50 فیلمبرداری 4K ندارد، اما می‌تواند با همان وضوح صفحه فیلم ضبط کند. این به معنای رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل است که استاندارد وسیع تری نسبت به FHD است. البته این گوشی می تواند استاندارد FHD یعنی 1080×2340 پیکسل را نیز ضبط کند. اما دوربین سلفی بخشی از گوشی گلکسی A50 است که می تواند مشتریان را به خرید آن ترغیب کند. حسگر 25 مگاپیکسلی برای عکس های سلفی مطمئنا شما را تحت تاثیر قرار داده و وسوسه می کند. دوربین سلفی گلکسی A50 در خط بالای صفحه نمایش قرار دارد و این سنسور عریض و دارای قابلیت HDR است.

ویژگی های دیگر

گلکسی A50 طیف بسیار گسترده ای از سامسونگ است که شامل ویژگی های اولیه و کمیاب است. حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، قابلیتی است که در بسیاری از گوشی های هوشمند موجود در بازار وجود ندارد. حذف حسگر اثر انگشت فیزیکی و جابجایی آن به زیر صفحه نمایش، زیبایی این گوشی را بسیار افزایش داده است. اگرچه عملکرد حسگر اثرانگشت در این گوشی کمی کندتر از سنسور فیزیکی است، اما مواجهه با فناوری جدیدی که کاستی ها را پوشش می دهد، خوشایند است. علاوه بر حسگر اثر انگشت، به نظر می رسد که گوشی گلکسی A50 گزینه ای برای باز کردن قفل با چهره شما نیز دارد. به لطف دقت دوربین جلوی این گوشی، عملکرد Face Unlock در گلکسی A50 سریع و دقیق خواهد بود.

مشکلات باتری تلفن همراه همیشه یک چالش بزرگ برای مصرف کنندگان بوده است. گلکسی A50 با بهره مندی از باتری 4000 میلی آمپری توانست نگرانی کاربران را برطرف کند. این باتری لیتیوم پلیمری از فناوری شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می کند. گلکسی A50 فاقد فناوری شارژ بی سیم است که غیرمنتظره است، اما به لطف درگاه USB Type-C، فرآیند شارژ سریعتر و آسان تر خواهد بود.

در مجموع گوشی گلکسی A50 برای خریدارانی که به دنبال یک گوشی کامل و بدون هیچ نقصی با این قیمت هستند، انتخاب بسیار خوب و مناسبی است. شاید نقطه ضعف گلکسی A50 نسبت به گران قیمت ترین گوشی های بازار چندان محسوس نباشد. از طرفی شامل موارد مهمی است که هر خریدار باید در هنگام خرید به آن توجه کند. اگر به دنبال خرید گوشی در این رنج قیمتی هستید که علاوه بر زیبایی نیازهای شما را برآورده کند، گلکسی A50 انتخاب مناسبی برای شماست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A50 دو سیم کارت – ظرفیت 64 گیگابایت" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی A50 دو سیم کارت – ظرفیت 64 گیگابایت"، کلیک کنید.