نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی نوت 20 5G

اگر شما هم بدنبال مطالعه نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی نوت 20 5G هستید این مقاله از سایت دیجیتوهان را مطالعه نمایید.

بررسی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 20 5G

راه خوب

سال ها پیش، زمانی که سامسونگ گلکسی نوت را معرفی کرد، اکثر گوشی ها حدود 4 اینچ بودند. بنابراین، داشتن یک گوشی با صفحه نمایش 5.3 اینچی غیرعادی است. از آن روز، سال ها می گذرد و سامسونگ خانواده ای را ساخته است که امروزه یکی از محبوب ترین خانواده های تلفن همراه در جهان به حساب می آید. خانواده گلکسی نوت که با قلم خاص خود به شهرت رسیدند، محبوبیت زیادی در بین کاربران دارند و همچنان در این زمینه حضور دارند. گلکسی نوت 20 جدیدترین محصول شرکت سامسونگ است که قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری را در قالب یک گوشی هوشمند در اختیار کاربران خود قرار می دهد. برای بررسی این محصول و مشاهده ویژگی های ارائه شده توسط پرچمدار جدید سامسونگ با ما همراه باشید.

طراحی

گلکسی نوت 20 سامسونگ یکی از زیباترین، زیباترین و زیباترین طراحی های گوشی های نوت 20 سامسونگ است که می تواند در نگاه اول شما را به خود جذب کند. دارای پشت گلکسی نوت 20 5G از پلاستیک ساخته شده است و دیواره جلویی آن توسط گوریلا گلس 5 محافظت می شود. Note 20 5G از یک صفحه نمایش تخت 6.7 اینچی استفاده می کند که بیش از 89 درصد از قاب جلویی Note را دارد. 20 5G اختصاص داده شده به صفحه نمایش تخت 6.7 اینچی. ابتدا از قاب صرف نظر می کنیم، به پشت و قاب تمام پلاستیکی گلکسی نوت 20 می رسیم. دوربین سه گانه فلاش در یک قاب مستطیلی قرار گرفته که کمی برجسته است. این تاپ بزرگتر از آن چیزی است که در تصویر دیده می شود و امکان استفاده از این گوشی هوشمند روی سطح صاف وجود ندارد. در سمت راست گلکسی نوت 20 دکمه های پاور و کاهش صدا و در سمت چپ شیار سیم کارت قرار دارد که Micro SD ندارد. لبه پایینی شامل میکروفون اصلی، پورت Type C نسخه 3.2، بلندگوی اصلی و قلم S است.

صفحه نمایش

دیوار جلویی سامسونگ گلکسی نوت 20 5G دارای صفحه نمایش 6.7 اینچی Super AMOLED Plus است که کاملاً در قلب آن جا می شود. صفحه نمایش تخت و بدون حاشیه گلکسی نوت 20 توانسته بیش از 89 درصد از قاب جلویی را اشغال کند. سامسونگ رزولوشن 2400 در 1080 پیکسل و تراکم 393 پیکسل در هر اینچ شارپ را برای گلکسی نوت 20 ارائه کرده است که روی کاغذ هیچ تفاوتی با نسل قبل ندارد. با تشکر از تصمیم +FHD Galaxy Note 20 می تواند تصاویر واضح و واضحی را به نمایش بگذارد که می تواند باعث شود از بازی، تماشای فیلم و سریال لذت بیشتری ببرید. پشتیبانی استاندارد +HDR10، پوشش کامل DCI P3 و روشنایی بالای نمایشگر نوت 20، آن را به انتخابی عالی برای علاقه مندان به محتوای بصری تبدیل کرده است. اگرچه در صفحه نمایش گلکسی نوت 20 5G نرخ رفرش 120 هرتزی وجود ندارد، اما این نمایشگر نسبت به سری قبلی گلکسی نوت 10 سریعتر به ورودی قلم S واکنش نشان می دهد. سامسونگ فاصله بین صفحه نمایش و قلم را کاهش داده است. تا 26 میلی ثانیه، که 40 درصد بهبود در بهره وری را فراهم می کند.

ARO

سامسونگ گلکسی نوت 20 از دو حفره امنیتی مختلف استفاده می کند که از آنها برای انجام فرآیند باز کردن قفل استفاده می کند. سامسونگ در ساختار گلکسی نوت 20 که زیر صفحه نمایش قرار گرفته از حسگر اثر انگشت اولتراسونیک استفاده کرده است. بد نیست بدانید که حسگر اثر انگشت اولتراسونیک نسبت به حسگر اثر انگشت نوری از امنیت بیشتری برخوردار است. این حسگر با استفاده از امواج رادیویی فرورفتگی و تورم انگشت را تشخیص می دهد و می تواند جریان خون را همزمان تشخیص دهد. به لطف این ویژگی ها از امکان بهره برداری یا فریب سیستم اثر انگشت مصنوعی جلوگیری می شود. حسگر اثر انگشت اولتراسونیک می تواند اثر انگشت شما را در هر شرایطی حتی اگر انگشت شما خیس یا خیس باشد تشخیص دهد و در کوتاه ترین زمان ممکن فرآیند باز کردن قفل را انجام دهد. گلکسی نوت 20 دارای سیستم تشخیص چهره است که عملکرد بی عیب و نقصی را ارائه می دهد.

دوربین

سامسونگ در پرچمدار جدید از سه دوربین با فلاش و میکروفون دوم استفاده کرده است که مجموعه کاملی در بخش دوربین است که سامسونگ در پرچمدار جدید از آن استفاده کرده است. دوربین اصلی گلکسی نوت 20 از سنسور 12 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 بهره می برد که شامل فناوری Dual Pixel و فوکوس خودکار می شود. در واقع دوربین اصلی یک سنسور بزرگ است که به شما اجازه می دهد تصاویر بزرگ را با وضوح و وضوح بالا ثبت کنید. دوربین دوم یک سنسور تله فوتو 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 است که به شما امکان زوم هیبریدی تا 3 برابر را می دهد، علاوه بر این، این سنسور از فناوری فوکوس خودکار استفاده می کند که به شما در مورد دوربین کمک زیادی می کند. در نهایت نوبت به سنسور 12 مگاپیکسلی Ultrawide می رسد که به شما امکان می دهد عکس های عریض با دیافراگم f/2.2 و زاویه 120 درجه بگیرید. یکی دیگر از ویژگی های دوربین گلکسی نوت 20 قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 8K است. دوربین سلفی گلکسی نوت 20 از سنسور 10 مگاپیکسلی با فناوری فوکوس خودکار f/2.2 استفاده می کند که از فناوری فوکوس خودکار نیز بهره می برد. علاوه بر این، این دوربین 10 مگاپیکسلی می تواند ویدیوهای 4k ضبط کند که به ویژگی های گلکسی نوت 20 می افزاید.

باتری

فضای اشغال شده توسط قلم S در گلکسی نوت 20، استفاده مهندسان سامسونگ از باتری بزرگ با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت را غیرممکن کرده است. بنابراین سامسونگ در پیکربندی گوشی گلکسی نوت 20 5G از باتری لیتیوم یونی با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعت استفاده کرده است که کاربر نمی تواند آن را تعویض کند. ظرفیت باتری بالقوه گوشی گلکسی نوت 20 5G روی کاغذ، با توجه به اندازه و وضوح صفحه نمایش، میانگین ظرفیت شارژ این گوشی را نشان می دهد. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که گلکسی نوت 20 5G می‌تواند به طور متوسط ​​تا 9 ساعت و 38 دقیقه پاسخ دهد. گلکسی نوت 20 5G از فناوری شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی می کند که می تواند در 30 دقیقه گوشی شما را تا 55 درصد شارژ کند. علاوه بر این، گلکسی نوت 20 5G از شارژ سریع بی سیم 15 واتی و همچنین توانایی شارژ دستگاه های دیگر با استفاده از فناوری PowerShare استفاده می کند.

بلندگو و صدا

سامسونگ گلکسی نوت 20 مدل 5G دارای بلندگوهای استریو تنظیم شده توسط AKG است. در لبه پایینی دستگاه کانال اصلی اسپیکر و کانال دیگر اسپیکر مکالمه است که هنگام پخش صدای استریو استفاده می شود. گلکسی نوت 20 5G می تواند صدای شفاف و شفافی را به گوش شما برساند و اندازه آن به راحتی فضای اطراف شما را پر می کند. اگرچه حجم کانال دوم به اندازه کانال اصلی نیست، اما عملکرد کلی آن راضی کننده است.

تجهیزات

متأسفانه دوگانگی مشخصات فنی پرچمدار سامسونگ ادامه دارد و این شرکت گوشی هایی را برای بازارهای آمریکای شمالی، چین، ژاپن و کره جنوبی با تراشه اسنپدراگون 865 پلاس ارائه می دهد که از اگزینوس 990 قدرتمندتر است نسخه برای بازارهای بین المللی از جمله ایران با پردازنده اگزینوس موجود است که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد. قلب تپنده گلکسی نوت 20 تراشه 7 نانومتری پلاس اگزینوس 990 است که با بیش از 8 هسته به راحتی می تواند از پس کارهای سنگین برآید و بازی های مختلف را بدون مشکل اجرا کند. پردازنده گرافیکی Mali-G77 MP11 و 8 گیگابایت رم در کنار این پردازنده قدرتمند برای بهتر و سریعتر شدن گلکسی نوت 20 استفاده شده است. گوشی گلکسی نوت 20 در دو نسخه مختلف با حافظه داخلی 256/128 گیگابایت UFS 3.0 عرضه می شود که سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات بالایی دارد. مهم است بدانید که گلکسی نوت 5G از کارت حافظه Micro SD پشتیبانی نمی کند، بنابراین فضای محدودی برای ذخیره سازی داده ها دارید.

نرم افزار، سیستم عامل و رابط کاربری

گوشی گلکسی نوت 20 5G به صورت پیش فرض دارای اندروید 10 است که با ارائه نسخه جدید سامسونگ می توان آن را به نسخه بالاتر ارتقا داد. سامسونگ نسخه جدیدی از رابط کاربری One UI را معرفی کرد که Galaxy Note 20 2.5 رابط کاربری سامسونگ برای سیستم عامل اندروید 10 است که گلکسی نوت 20 نیز از آن استفاده می کند.

ارتباطات و مخابرات

Samsung Galaxy Note 20 با پوشش باند 5G و پشتیبانی از اینترنت 5G می تواند سرعت دانلود و آپلود را ارائه دهد. اگرچه هنوز زیرساخت مناسبی برای استفاده از اینترنت نسل پنجم در کشورمان وجود ندارد و تنها در چند نقطه ایران از طریق تست انجام شد، اما با توجه به گسترش آن دیگر نیازی به تعویض گوشی شما از بین رفته است. زیرا گلکسی نوت 20 از 5G پشتیبانی می کند.

عملکرد عملکرد

در تست های انجام شده گلکسی نوت 20 عملکرد خوبی داشت، اما لازم است بدانید که پردازنده اگزینوس 990 تحت بار پردازش مداوم با کاهش قابل توجهی روبرو است که انتظار نمی رود.

تعاریف دیگر

+ANT، Samsung Dex، Samsung Pay، Wi-Fi نسل ششم و بلوتوث نسخه 5.0 از دیگر ویژگی های موجود در گلکسی نوت 20 هستند. همچنین گلکسی نوت 20 از استاندارد IP68 استفاده می کند که می تواند تا عمق 1.5 متری به مدت 30 دقیقه دوام بیاورد. .

خلاصه

گلکسی نوت 20 5G پرچمدار جدید سامسونگ و یکی از اعضای جدید خانواده نوت است که با ارائه مشخصات سخت افزاری و ویژگی های آن می تواند انتخاب خوبی برای بسیاری از افراد باشد. همچنین استفاده از قلم اس در گلکسی نوت 20 می تواند تجربه بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

چرا باید گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی نوت 20 5G بخریم؟

با توجه به نقاط قوت و ضعف گوشی می توان گفت که این مدل سامسونگ می تواند پیشگامان فناوری را به خود جذب کند. اما آسیب فوق العاده دوربین در حین خرید تردید ایجاد می کند. بسیاری نیز معتقدند این گوشی با قیمت اولیه 999.99 یورویی که عرضه خواهد شد ارزش خرید ندارد. در آگوست 2021، سامسونگ 900000 دستگاه نوت 20 را برای فروش عرضه می کند اگر در عکاسی با موبایل حرفه ای هستید و می خواهید تمام کارهای دوربین را به صورت دستی انجام دهید، شک نکنید که این گوشی برای شما مناسب است. اگرچه این تنها دلیل خرید آن نیست.

قدرت:

  • نمایشگر سخت افزاری خوب
  • دوربین خیلی خوبیه
  • 3 سال پشتیبانی نرم افزاری

نقاط ضعف:

  • زوم فوق العاده دوربین
  • بدنه پلاستیکی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی نوت 20 5G" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی موبايل سامسونگ مدل گلکسی نوت 20 5G"، کلیک کنید.