نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy A12 l A12

اگر شما هم بدنبال مطالعه نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy A12 l A12 هستید این مقاله از سایت دیجیتوهان را مطالعه نمایید.

بررسی Samsung Galaxy A12 l A12

سامسونگ یکی از ارکان اصلی بازار گوشی های هوشمند است که محصولاتی را با هر قیمتی عرضه کرده و توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. در نوامبر 2020، سامسونگ محصول دیگری به نام گلکسی A12 را معرفی کرد. گوشی هوشمند A12 یکی از جدیدترین گوشی های هوشمند سامسونگ است که می توان آن را در زمره گوشی های ارزان قیمت قرار داد. گلکسی A12 برای کسانی ایده آل است که می خواهند یک گوشی هوشمند رده بالا از یک برند محبوب تهیه کنند اما نمی خواهند پول زیادی بپردازند. در ادامه نگاهی به سامسونگ گلکسی A12 خواهیم داشت تا ویژگی ها و قابلیت هایی که این گوشی هوشمند ارائه می دهد را ببینیم.

  • بهترین عملکرد سلفی و دوربین اصلی برای عکس گرفتن در محیط های با نور خوب
  • عمر باتری طولانی
  • کیفیت بالا
  • صفحه نمایش بزرگ مناسب برای گشت و گذار در اینترنت
  • فناوری شارژ می تواند سرعت بالایی داشته باشد
  • اگر دوربین از حالت شب پشتیبانی می کرد، پس این گوشی قطعا ارزش خرید دارد

کیفیت طراحی و ساخت گلکسی A12 سامسونگ

  • انواع رنگ های سیاه، سفید، آبی و قرمز گزینه های شما را افزایش می دهد
  • تاثیر زیاد روی بدن
  • بدنه اثر انگشت کاربر را دریافت نمی کند و تمیز باقی می ماند

سامسونگ گلکسی A12 با ابعاد 8.9 x 75.8 x 164 میلی متر و وزن 205 گرم طراحی و ساخته شده است. مواد اولیه و کیفیت ساخت اغلب جزو اولین گزینه هایی است که سازندگان تلفن همراه برای کاهش قیمت گوشی به سراغ آنها می روند. با نگاهی به قیمت گلکسی A12 متوجه می شویم که داخل آن هیچ قاب شیشه ای و فلزی وجود ندارد و با قاب و فریم پلاستیکی روبرو هستیم. با توجه به خطوط مورب روی قاب پشتی، گلکسی A12 به راحتی در دست است و لیز نمی خورد، اما به نظر می رسد کره ای ها تصمیم گرفته اند طراحی یکپارچه قاب پشتی و بخشی از پنل را فدای ساخت آن کنند. لوگوی سامسونگ بیشتر نمایان خواهد شد.

پنل جلویی گلکسی A12 دارای صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS TFT است که با لبه های کوچک می تواند بیش از 82 درصد از قاب جلویی را اشغال کند. با حرکت در لبه گلکسی A12، دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا را در سمت راست، جایی که حسگر اثر انگشت و دکمه پاور قرار دارند، می‌یابیم. سمت چپ این دستگاه نیز محل قرارگیری اسلات سیم کارت است که امکان استفاده همزمان از دو سیم کارت و کارت حافظه Micro SD را فراهم می کند. در لبه پایینی A12، یک اسپیکر، یک پورت Type C و یک جک 3.5 میلی متری هدفون وجود دارد. به طور کلی می توان گفت که سامسونگ عاقلانه کاستی های سری قبلی را برطرف کرده و نسخه اصلاح شده آن را با طراحی مرده و به روز عرضه کرده است.

صفحه نمایش گلکسی A12

  • صفحه نمایش 6.5 اینچی که رنگ های خوبی را نشان می دهد
  • پنل PLS IPS
  • نسبت تصویر 20:9 که باعث می شود با یک صفحه نمایش عریض روبرو شویم

از آنجایی که سامسونگ گلکسی A12 یک گوشی ارزان قیمت است، صفحه نمایش OLED ندارد. سامسونگ A12 از صفحه نمایش 6.5 اینچی PLS TFT LCD استفاده می کند که وضوح 720 در 1600 پیکسل و تراکم پیکسل 264 ppi را ارائه می دهد. پنل گوشی A12 وضوح و خوانایی مدل های FHD موجود در بازار را ندارد و زاویه دید کمی محدود است. در گلکسی A12 سنسور نور محیطی وجود ندارد و این گوشی هوشمند از دوربین سلفی برای اندازه گیری میزان روشنایی صفحه استفاده می کند. این مطالعه نشان می دهد که روشنایی پنل گلکسی A12 در حالت دستی 400 نیت است، در حالی که در حالت خودکار این مقدار به 472 نیت نیز می رسد. برخلاف دیگر گوشی های سامسونگ، گلکسی A12 مانند نسل قبلی خود، گلکسی A11، رنگ متفاوتی ندارد، اما پنل 98.8 درصد از فضای RGB را پوشش می دهد.

تلفن همراه A12

  • صدای استریو تجربه این گوشی را قابل قبول می کند

سامسونگ گلکسی A12 از یک بلندگو استفاده می کند که در لبه پایینی سیستم قرار دارد. کیفیت و تفکیک صدا در داخل آن چندان خوب نیست، اما با وجود این، عملکرد آن خللی در استفاده روزانه ایجاد نمی کند.

دوربین گلکسی A12

  • دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با قابلیت ثبت عکس با کیفیت بالا
  • ماژول چهار دوربین با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی
  • امکان فیلمبرداری با کیفیت FHD با سرعت 30 فریم بر ثانیه

افزایش تعداد دوربین ها راه حل مناسبی برای فروش بیشتر گوشی های هوشمند در فضای تنگ و رقابت با گوشی های ارزان قیمت و میان رده است. سامسونگ گلکسی A12، مانند بسیاری از محصولات عرضه شده در سال 2020، دارای دوربین های متعددی است که بر روی یک پلت فرم مربع قرار گرفته اند. دوربین اصلی از سنسور 48 مگاپیکسلی سامسونگ GM2 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 استفاده می کند که قادر است تصاویری با کیفیت بالا ثبت کند. این سنسور دارای پیکسل های 0.8 میکرومتری و لنز با فاصله کانونی 25 میلی متری است که از فناوری فوکوس خودکار پشتیبانی می کند. در این سنسور از فناوری Tetracell یا ترکیب پیکسل ها استفاده شده است که حاصل ثبت تصاویر با وضوح 12 مگاپیکسل است.

دوربین دوم یک سنسور 5 مگاپیکسلی فوق عریض با دیافراگم f/2.2 است. این سنسور می تواند با زاویه 123 درجه عکاسی کند و قسمت بیشتری از منظره یا سوژه مقابل شما را ثبت کند. سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.4 نیز به عنوان دوربین سوم در نظر گرفته شده است که به شما امکان می دهد از سوژه تا فاصله 3.5 سانتی متری عکس بگیرید و جزئیات بیشتری از سوژه را ثبت کنید. در نهایت، به یک سنسور عمق میدان 2 مگاپیکسلی می رسد که هنگام ضبط پرتره و جداسازی سوژه اصلی از پس زمینه استفاده می شود.

دوربین سلفی نیز یک سنسور 8 مگاپیکسلی است که در پنل جلویی گلکسی A12 در یک سوراخ U شکل قرار گرفته است اگر نور کافی وجود داشته باشد اگرچه تصاویر گرفته شده بدون نویز هستند، اما محدوده دینامیکی خوبی دارند و رنگ ها به طور رضایت بخشی ثبت می شوند.

جزئیات، محدوده دینامیکی و رنگ تصاویر ثبت شده با دوربین فوق عریض گلکسی A12 چشمگیر نیست و نویز زیادی دارد. دوربین ماکرو A12 به خوبی کار نمی کند و مانند سایر گوشی های ارزان قیمت و ارزان، عکس های ثبت شده با آن با وجود نور کافی و عدم وضوح مناسب نیست و عملکرد آن در جزئیات کم و حجم بالا کاهش می یابد. . استفاده از سنسور عمق 2 مگاپیکسلی به گلکسی A12 اجازه می دهد تا تصاویر ثابت بگیرد. تصاویر گرفته شده در حالت پرتره کیفیت خوبی دارند و جداسازی سوژه از پس زمینه به خوبی انجام شده است که می تواند شما را راضی کند.

اگرچه گوشی A12 متعلق به کلاس گوشی های ارزان قیمت و ارزان قیمت است، اما دوربین سلفی عکس های خوبی ثبت می کند که جزئیات باکیفیت و محدوده دینامیکی مناسبی را ارائه می دهد. از آنجایی که افکت بوکه در دوربین سلفی یک برنامه نرم افزاری است، در هنگام ثبت عکس با دوربین سلفی نمی توان انتظار زیادی از آن داشت. گلکسی A12 به شما امکان فیلمبرداری با کیفیت 1080 و 30 فریم بر ثانیه را می دهد که در نوع خود بسیار مفید است. در مجموع می توان گفت که گلکسی A12 به عنوان یک گوشی مقرون به صرفه عملکرد خوبی در بخش دوربین دارد و کیفیت عکس های ثبت شده با آن نیز خوب است.

باتری گلکسی A12

  • باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت که کاربر را در طول روز کاری همراهی می کند
  • دارای فناوری شارژ سریع 15 واتی است که باعث می شود باتری سریعتر شارژ شود
  • باتری خود را در 30 دقیقه تا 20 درصد شارژ کنید

گلکسی A12 دارای باتری 5000 میلی آمپر ساعتی است که به شما امکان می دهد بدون وقفه به روز خود ادامه دهید. آزمایش‌ها نشان می‌دهد که تلفن گلکسی A12 به شما امکان می‌دهد در صورت اتصال به Wi-Fi بیش از 16 ساعت در اینترنت گشت و گذار کنید، یا بیش از 15 ساعت به صورت آنلاین فیلم تماشا کنید یا در حالت 3G برای بیش از 31 ساعت مکالمه. گلکسی A12 به طور پیش فرض با آداپتور قدیمی که سال ها شاهد آن بودیم به فروش می رسد که سرعت کمتری نسبت به ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی این دستگاه ارائه می دهد. همچنین جالب است بدانید که این گوشی هوشمند از شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می کند که می تواند ظرف دو ساعت دستگاه را از 0% تا 100% شارژ کند.

نرم افزار و رابط کاربری Samsung Galaxy A12

  • اندروید 10 با One UI 2.5 از پیش نصب شده
  • ممکن است به اندروید 11 و رابط کاربری One UI 3.1 به روز شود

سامسونگ گلکسی A12 به صورت پیش فرض با اندروید 10 عرضه می شود و می توان آن را به اندروید 11 ارتقا داد همچنین با ارائه نسخه جدید سامسونگ امکان ارتقا به نسخه بالاتر نیز وجود دارد. همچنین گوشی A12 از رابط کاربری سامسونگ One UI Core 2.5 استفاده می کند که آپدیت جدید One UI 3.1 روی آن نصب شده است. پوسته خود One UI سرعت بالایی دارد و با ده ها سرویس ارائه شده توسط سامسونگ به راحتی می تواند نیاز کاربران را برطرف کند. کار با رابط کاربری سامسونگ بسیار آسان است و دسترسی به قسمت های مختلف آسان است و می تواند تجربه کاربری عالی را برای شما به ارمغان بیاورد.

عملکرد دستگاه گلکسی A12

  • تراشه هلیو P35 مدیاتک
  • امکان خرید گوشی با ظرفیت 3 تا 6 گیگابایت رم وجود دارد
  • برای انجام بازی در حالت اندروید و گشت و گذار در اینترنت مناسب است

گلکسی A12 مجهز به چیپست 12 نانومتری مدیاتک هلیو پی 35 است که قلب تپنده این گوشی هوشمند محسوب می شود. 4 هسته پردازنده Cortex-A53 با فرکانس 2.35 گیگاهرتز و 4 هسته پردازنده Cortex-A53 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز نقش CPU این گوشی هوشمند را ایفا می کنند. همچنین ماژول گرافیکی PowerVR GE8320 گوشی A12 مرکز پردازش تصویر محسوب می شود. در واقع، این تراشه بهتر از مدل های دیگری مانند اسنپدراگون 450 مورد استفاده در گوشی های گلکسی M02 و گلکسی A02s کار می کند. گلکسی A12 در چهار نسخه مختلف شامل 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی / 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی / 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی / 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می رسد. سرعت رم و به شما این امکان را می دهد که بسیاری از برنامه ها را بدون کندی یا تاخیر باز کنید.

همچنین اگر حافظه داخلی پاسخگوی نیاز شما نیست، می توانید با تعویض کارت حافظه Micro SD ظرفیت ذخیره سازی گوشی خود را تا 1 ترابایت افزایش دهید. علاوه بر موارد ذکر شده، تراشه Helio P35 از ویژگی های دیگری مانند حافظه ذخیره سازی eMMC 5.1، پخش ویدیوی 1080p و ضبط با سرعت 60 فریم بر ثانیه، بلوتوث نسخه 5 و نسخه word Wi-Fi 5 پشتیبانی می کند. اگرچه گوشی Galaxy A12 در از نظر پردازش CPU نسبت به نسل قبلی خود یعنی گلکسی A11 جایگاه بالاتری دارد و از نظر پردازش تصویر همچنان ضعیف تر است. با توجه به موارد ذکر شده، به راحتی می توان فهمید که گلکسی A12 نمی تواند گوشی مناسبی برای بازی باشد و برای استفاده روزانه، اینترنت گردی یا استفاده از ماموریت های مختلف توصیه می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy A12 l A12" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی Samsung Galaxy A12 l A12"، کلیک کنید.