نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A01

اگر شما هم بدنبال مطالعه نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A01 هستید این مقاله از سایت دیجیتوهان را مطالعه نمایید.

بررسی سامسونگ گلکسی A01

شرکت سامسونگ هر ساله گوشی های مختلفی را در بخش های مختلف عرضه می کند. این برند کره ای که از محبوبیت بالایی در بین کاربران برخوردار است، بیشترین فروش سالانه و البته درصد فروش خود را در سطح وسیع به ثبت می رساند. این شرکت روند معرفی این گوشی را تا آخرین روز سال 2019 ادامه داد و در دسامبر سال گذشته گوشی جدیدی با این نام عرضه کرد. گلکسی A01 معرفی شده علاوه بر بررسی تعریف اول، نام این گوشی مورد توجه بسیاری از کارشناسان و کاربران قرار گرفته است و به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد شعبه جدیدی را به خانواده A معرفی کند. گوشی سامسونگ A01 در دی ماه امسال به بازارهای هدف عرضه شد و در بازار ایران نیز موجود است. نگاهی کلی به مشخصات و ویژگی های سامسونگ A01 آن را در گروه گوشی های هوشمند مقرون به صرفه قرار می دهد.

طراحی گوشی سامسونگ A01

Samsung A01 طراحی مدرنی دارد و طراحی آن در مدل های مختلف تلفن همراه یافت می شود. در قسمت جلویی تصویر صفحه، مدل ناچ خودنمایی می کند. استفاده از این حالت صفحه نمایش باعث می شود درصدی از تصویر روی صفحه قابل مشاهده باشد و عدد 75.1 درصد است. گلکسی A01 دارای سایز متوسط ​​با ابعاد 8.3 x 70.9 x 146.2 میلی متر است. وزن این گوشی در حدود 149 گرم است و بدنه و بدنه آن از پلاستیک ساخته شده است. یکی از مزیت های این اسمارت فون هیبریدی نبودن آن است یعنی موقعیت سیم کارت دوم و حافظه خارجی یکسان نیست و هر دو سیم کارت همزمان فعال خواهند بود. از زاویه ای دیگر از این گوشی می توان موقعیت دوربین را در قسمت پشتی قاب مشاهده کرد. در کنار قاب، دکمه پاور و اسلات سیم کارت و جک 3.5 میلی متری صدا در قسمت بالایی قاب قرار گرفته است.

صفحه نمایش گوشی سامسونگ A01

این صفحه نمایش دارای سایز 5.7 اینچ و جنس آن PLS TFT می باشد که نسبت به صفحه نمایش مدل Super AMOLED کیفیت پایین تری دارد. وضوح صفحه نمایش سامسونگ گلکسی A01 کیفیت HD با 1520 در 720 پیکسل را ارائه می دهد. تراکم این نمایشگر 301 پیکسل بر اینچ و دارای استاندارد 19:9 است.

دستگاه موبایل سامسونگ A01

در این زمینه سامسونگ بار دیگر به سراغ کوالکام رفت و از محصولات این برند استفاده کرد. سامسونگ گلکسی A01 از چیپست اسنپدراگون 439 بهره می برد که معماری 12 نانومتری دارد و در گوشی های میان رده مختلف مورد استفاده قرار گرفته و تست های خود را به خوبی پشت سر گذاشته است. این گوشی از سیستم عامل اندروید 10 مبتنی بر رابط کاربری One UI 2 استفاده می کند که جدیدترین سیستم عامل معرفی شده توسط گوگل است. هشت هسته از دو سری چهارگانه Cortex-A53 با توان 1.95 و 1.45 گیگاهرتز وظیفه پردازش داده ها را بر عهده دارند. Adreno 505 قطعه ای است که وظیفه پردازش گرافیک در اپلیکیشن های مختلف را بر عهده دارد و قابلیت های آن اکثر بازی ها و اپلیکیشن های اندروید را پوشش می دهد. این گوشی هوشمند در مدلی با حافظه داخلی و رم معرفی شد. اعداد 2 و 16 نشان دهنده قدرت رم و اندازه حافظه داخلی هستند. البته لازم به ذکر است که کاربران می توانند بسیاری از اطلاعات خود را بر روی حافظه جانبی ذخیره کنند.

دوربین سامسونگ A01

همانطور که قبلا گفتیم در پشت این گوشی محلی برای دوربین تعبیه شده است که دو سنسور دارد و فلاش LED زیر سنسور قرار گرفته است. سنسور اصلی این گوشی 13 مگاپیکسلی است و برای تصاویر عریض طراحی شده است. این سنسور دارای دیافراگم 2.2 و طول 28 میلی متر است. سنسور دوم 2 مگاپیکسلی و از نوع عمق است و برای عمق بخشیدن به تصویر استفاده می شود. از این سنسورها نباید انتظار کیفیت خوبی داشت اما در مقایسه با هم رده این گوشی از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند. در سمت مقابل، سنسور سلفی در قسمت ناچ این گوشی قرار گرفته است. این سنسور 5 مگاپیکسلی دارای دیافراگم 2.2 است.

باتری گوشی سامسونگ A01

گوشی سامسونگ A01 باتری 3000 میلی آمپری دارد. اول اینکه عدد کم نسبت به باتری این گوشی کمی ناامید کننده است، اما باید توجه داشت که با توجه به کارایی چیپست و مدل صفحه نمایش، این گوشی بهترین قیمت را دارد . باتری این گوشی از نوع لیتیوم یونی بوده و قابل تعویض توسط کاربر نخواهد بود. یکی از نقاط ضعف این اسمارت فون عدم وجود حسگر اثر انگشت است اما نباید از گوشی با این قیمت انتظار بیشتری داشت. در قسمت سنسور این گوشی دو مدل شتاب سنج و حسگر مجاورت وجود دارد. پورت USB این گوشی میکرو نسخه 2.0 است و از بلوتوث نسخه 4.2 استفاده می کند. گلکسی A01 از شبکه های 4G با استفاده از نسخه 4 Cat پشتیبانی می کند. در نهایت، به طور کلی، Samsung Galaxy A01 کیفیت قابل قبولی را در مقایسه با همتایان خود ارائه می دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A01" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نقد و بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A01"، کلیک کنید.