نظر رئیس رسانه ملی درباره پخش آثار نمایش خانگی از تلویزیون/ آغاز به کار ستاد هوش مصنوعی در صداوسیما

در جمع خبرنگاران تشریح کرد؛

نظر رئیس رسانه ملی درباره پخش آثار نمایش خانگی از تلویزیون آغاز به کار ستاد هوش مصنوعی در صداوسیما

رئیس رسانه ملی گفت: ستاد هوش مصنوعی در صداوسیما کار خود را آغاز کرده است. دغدغه به حق رهبر معظم انقلاب در زمینه هوش مصنوعی این است که ما فقط  مصرف کننده هوش مصنوعی نباشیم و خودمان بتوانیم متناسب با استعدادها و ظرفیت ها  تولید کننده باشیم.  

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری دیجیتوهان، نشست خبری رئیس سازمان صدا و سیما در حاشیه سومین نمایشگاه نمایشگاه رسانه های صوت و تصویر ایران(رصتا) ظهر امروز در محل برگزاری این نمایشگاه( مصلی تهران) برگزار شد.

پیمان جبلی در این نشست گفت: خوشبختانه امسال نزدیک به ۱۷۰ شرکت، سکو،فعالان صوت و تصویر فراگیر در نمایشگاه سوم شرکت کرده اند که جای خوشحالی دارد. فلسفه شکل گیری ساترا تسهیل گری و شتابدهی به تولید محتوای سالم در فضای مجازی است. در این بین،  تولیدات فرهنگی و محتوا در فضای مجازی به دلیل گستردگی این فضا و ذائقه متنوع مخاطبان به گونه ای است که باید یک حرکت هم افزا و تعاملی بین صداو سیما و تولیدکنندگان محتوا رقم بخورد.

امیدوارم این نگاه تعاملی بین دو طرف، بیشتر شود یعنی هم سکوهای پخش از امکانات و فضاهای رسانه ملی بهره ببرند  و هم صدا و سیما بتواند به شکل گسترده تری از محتوای رسانه های صوت و تصویر فراگیر استفاده کند.

وی اظهار کرد: این همکاری منافعی را برای مخاطبان و تولیدکنندگان محتوا به دنبال دارد. خدماتی که ساترا به سکوها و فعالان تولید محتوا ارائه می دهد هر روز رو به افزایش است. یکی از این خدمات استفاده از بستر تلویزیون با بیش از ۳۰ میلیون مخاطب برای سکوهای پخش ساترا هست.‌ توصیه میکنم شرکت ها و سکوها حتما در طول برگزاری نمایشگاه به غرفه ساترا مراجعه کنند و از برنامه های آن بهره ببرند.

 وی تاکید کرد: هرگونه محتوایی صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی که منطبق با اصول و ‌اپلیت‌های سازمان باشد حتما با حمایت ما همراه خواهد بود.

رئس سازمان صدا و سیما گفت: امیدوارم این نگاه تعاملی بین دو طرف، بیشتر شود یعنی هم سکوهای پخش از امکانات و فضاهای رسانه ملی بهره ببرند  و هم صدا و سیما بتواند به شکل گسترده تری از محتوای رسانه های صوت و تصویر فراگیر استفاده کند.

جبلی اظهار کرد: نمایشگاه در دو دوره قبلی دستاوردهای قابل‌توجهی داشته که مهمترین آن این است که یک دورهمی حضوری بین فعالان فضای مجازی، شرکت های پشتیبان، سکوهای پخش رسانه ها و البته نهاد تنظیم‌ گر رقم خورده است که می تواند امکان و ظرفیت خوبی برای بهره برداری همکاران ما باشد. نمایشگاه امسال هم که با تنوع و گستردگی کیفی بیشتری هم در حال برگزاری است این فضا را تقویت کند.

نظر رئیس رسانه ملی درباره پخش آثار نمایش خانگی از تلویزیون/ آغاز به کار ستاد هوش مصنوعی در صداوسیما

وی با اشاره به افتتاح سامانه «ساترا» در بستر تلوبیون افزود: بستر تلویزیون علاوه بر این که امتداد رسانه ملی در فضای مجازی است، امکان به اشتراک گذاشتن محتویات تلویزیون برای فعالان و سکوهای فضای مجازی را هم فراهم می کند و به صورت متقابل امکان حضور تمام محتوایی که در سکوهای مختلف مشاهده شده روی سکوی تلویزیون فراهم شده و یک بازار مخاطب سی میلیونی رقم می زند.ضمن این که  سکوهای پخش از هشتاد درصد منافع مالی تولید ترافیک هم بهره‌مند می شوند بنابر این تلوبیون نه تنها امتداد برنامه های تلویزیون در فضای مجازی است بلکه امتداد برنامه های پخش شده در فضای مجازی نیز هست.

ستاد هوش مصنوعی در صداوسیما کار خود را آغاز کرده است. دغدغه به حق رهبر معظم انقلاب در زمینه هوش مصنوعی این است که ما فقط  مصرف کننده هوش مصنوعی نباشیم و خودمان بتوانیم متناسب با استعدادها و ظرفیت ها  تولید کننده باشیم.  

جبلی گفت: ستاد هوش مصنوعی در صداوسیما کار خود را آغاز کرده است. دغدغه به حق رهبر معظم انقلاب در زمینه هوش مصنوعی این است که ما فقط  مصرف کننده هوش مصنوعی نباشیم و خودمان بتوانیم متناسب با استعدادها و ظرفیت ها  تولید کننده باشیم.  

افراد نوآور و خلاق و شرکت های دانش بنیان کارهای بسیار بزرگی را در این حوزه انجام داده اند.رسانه ملی علاوه بر معرفی این شرکت ها می تواند از خدمات این شرکت ها استفاده کند.عرصه های قابل استفاده هوش مصنوعی شاید هنوز شناخته شده نیست و باید تلاش جدی در این حوزه انجام شود.

نظر رئیس رسانه ملی درباره پخش آثار نمایش خانگی از تلویزیون/ آغاز به کار ستاد هوش مصنوعی در صداوسیما

وی ادامه داد: حمایت ما از محصولات با کیفیت نمایش خانگی صرفا از طریق پخش روی آنتن صداوسیما نیست بلکه حمایت هایی از طریق سازمان ساترا به عنوان حلقه واسطه رقم خورده است و بازهم این حمایت ها ادامه خواهد داشت.امیدوارم افق ها و اولویت های سازمان صداوسیما  به قدری به هم نزدیک شوند که فضای بیشتری برای پخش آثار رسانه های صوت و تصویر فراگیر در رسانه ملی فراهم شود.

این خبر درحال تکمیل است….

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نظر رئیس رسانه ملی درباره پخش آثار نمایش خانگی از تلویزیون/ آغاز به کار ستاد هوش مصنوعی در صداوسیما" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نظر رئیس رسانه ملی درباره پخش آثار نمایش خانگی از تلویزیون/ آغاز به کار ستاد هوش مصنوعی در صداوسیما"، کلیک کنید.