میزان مرگ‌ومیر رانندگان و سرنشینان در حوادث ترافیکی/ نقش کمربند ایمنی در کاهش تلفات

میزان مرگ‌ومیر رانندگان و سرنشینان در حوادث ترافیکی/ نقش کمربند ایمنی در کاهش تلفات

معاون بهداشت وزارت بهداشت میزان سهم مرگ‌میر رانندگان و سرنشیان خودروها را در حوادث ترافیکی توضیح داد.

به گزارش دیجیتوهان، دکتر علیرضا رئیسی درباره میزان سهم رانندگان و سرنشیان خودروها از حوادث در حوادث ترافیکی اظهار کرد: سهم فوت رانندگان در حوادث ترافیکی ۲۴ درصد است این در حالیست که سهم سایر سرنشینان خودروها از میزان مرگ‌ومیر حوادث ترافیکی ۳۵ درصد است. سهم بیشتر سایر سرنشینان خودروها نسبت به رانندگان از میزان مرگ‌ومیر در حوادث ترافیکی به دلیل این است که رانندگان خودروها کمربند ایمنی خود را می‌بندند. 

وی درباره ترویج بستن کمربند ایمنی خودروها توضیح داد: فرهنگسازی بستن کمربند ایمنی طی سال‌های ۸۵ تا ۹۲ در کشور اجرا شد. رسانه‌ها و مردم در ارتباط با ترویج بستن کمربند ایمنی خودروها پای کار آمدند. فرهنگ‌سازی به نحوی انجام شد که بستن کمربند ایمنی برای رانندگان به یک فرهنگ ترافیکی تبدیل شد. اگر فرهنگ استفاده از کمربند ایمنی ادامه داشت افت قابل قبولی در میزان مرگ‌ومیر ناشی از حوادث ترافیک به دست می‌آوردیم. 

معاون بهداشت وزارت بهداشت در پایان گفت: با توجه به افزایش خودروهای کشور، کمرنگ‌شدن فرهنگ بستن کمربند ایمنی، بسنده‌کردن بستن کمربند ایمنی فقط به رانندگان سبب بروز شرایط فعلی شده است.  

پایان خبر دیجیتوهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "میزان مرگ‌ومیر رانندگان و سرنشینان در حوادث ترافیکی/ نقش کمربند ایمنی در کاهش تلفات" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "میزان مرگ‌ومیر رانندگان و سرنشینان در حوادث ترافیکی/ نقش کمربند ایمنی در کاهش تلفات"، کلیک کنید.