فناوری به کمک پیاده روی اربعین حسینی می آید

فناوری به کمک پیاده روی اربعین حسینی می آید

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس عنوان کرد: پیشنهاد برگزاری «رویداد فناورانه عصر امید اربعین» مطرح شده و در حال پیگیری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری دیجیتوهان، در راستای برگزاری رویداد فناورانه «عصر امید اربعین» توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس، نشست مشترک استاندار فارس و رییس دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار شد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در این نشست با اشاره به برگزاری 5 رویداد فناورانه عصر امید توسط سایر استان های کشور اظهار کرد: با توجه به نیازسنجی صورت گرفته درباره راهپیمایی عظیم اربعین، لزوم بهره گیری از فناوری های روز برای بهینه سازی این حرکت عظیم و رفع مشکلات مبتلابه زایران این راهپیمایی مدنظر دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس قرار گرفت.

محمدرضا قایدی افزود: به عنوان پیش رویداد کنگره بزرگ شهدای استان فارس پیشنهاد برگزاری رویداد فناورانه عصر امید اربعین توسط این دانشگاه مطرح و در حال پیگیری است و نیاز به حمایت همه جانبه استانداری و ایجاد ارتباط با سایر ارگان های استانی و کشوری و همچنین معاونت ریاست جمهوری مشهود بوده و نیازمند حمایت کامل استانداری فارس است.

استاندار فارس هم در این نشست ضمن استقبال از برپایی رویداد «عصر امید» متذکر شد: بهره گیری از فناوری روز و توانمندی شرکت های فناور به طور خاص در موضوع رفت و آمد زایران در خاک ایران و عراق باید مدنظر قرار گیرد تا با این بهره مندی به منظم کردن کار کمک شود.

محمدهادی ایمانیه افزود: یکی دیگر از کاربردهای شرکت های فناور برای راهپیمایی بزرگ اربعین پیش فرض نمود چگونگی استمرار فرهنگ اربعین در ذهن و روح زوّار است.

وی در ادامه توضیح داد: قطعاً حرکت های مقطعی که استمراری ندارند اثرگذاری چندانی نیز برای افراد به دنبال نخواهد داشت و این در حالی است که اگر بتوان از ظرفیت های مختلف همچون شرکت های فناور یا انجمن های فارغ التحصیلی دانشجویان استفاده و به وسیله آن به تقویت و استمرار حرکت صورت گرفته در موج راهپیمایی اربعین کمک کرد، حرکتی ماندگار و پایدار خواهد شد.

استاندار فارس با اشاره به تعداد 5 برابری زایران اربعین نسبت به ایام حج تشریح کرد: می توان از این ظرفیت استفاده کرد و گروه های مختلفی را شکل داد تا در موضوعات مختلف فرهنگی و مذهبی ازجمله نهضت ازدواج و سایر نهضت های علمی و فرهنگی مانند حجاب بتوان از ظرفیت این گروه ها استفاده کرد، چراکه ایجاد چنین گروه های دایمی و اثرگذاری نیازمند بهره گیری از فناوری و راهکار های آن است تا از طریق آن بتوان افراد را پس از بازگشت از این سفر معنوی راهپیمایی اربعین در فضای فرهنگی و مذهبی ایجاد شده در طول سفر حفظ کرد.

ایمانیه، برگزاری منظم و شکل مناسب برپایی راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی با کمک فناوری های پیشرفته روز را عامل اثرگذار مهمی برای تثبیت و استمرار حرکت فرهنگی اربعین دانست.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "فناوری به کمک پیاده روی اربعین حسینی می آید" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "فناوری به کمک پیاده روی اربعین حسینی می آید"، کلیک کنید.