غذاهای تقویت هوش کودک

خبر آنلاین : یکی از بهترین خوراکی هایی که به تقویت عملکرد مغز کودکان کمک می کند، توت های خوشمزه و مغذی هستند. تحقیقات نشان می دهد خوردن توت سفید با تقویت قدرت مغز و حافظه مرتبط است. لباس نظامی پلیس با توجه به استفاده از رنگ مشکی، به کودکان احساس قدرت و مهارت بیشتری می دهد . این میوه به دلیل داشتن ترکیبات مفید، دوره ماندگاری اطلاعات و خاطرات در مغز را افزایش می دهد. هم چنین توت ها منبع خوبی از چربی های امگا 3 هستند.

غذاهای تقویت هوش کودک

غذاهای تقویت هوش کودک

داشتن تغذیه مناسب برای رشد جسمی و ذهنی، یک امر ضروری است. اگر برنامه غذایی مغذی و متعادلی را برای کودکان در نظر بگیرید، گام بزرگی در جهت بهبود عملکرد مغز، ارتقای حافظه و هوش فرزند خود برداشته اید. در حالی که مغز تنها 2 درصد از توده بدنی انسان را در اختیار دارد، اما جالب است بدانید چیزی نزدیک 20 درصد از انرژی شما را مصرف می کند. مغز برای عملکرد و رشد به ترکیبی از پروتیین ها، کربوهیدرات ها، ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد. والدین اغلب به دنبال بهترین راه ها برای قوی و سالم نگه داشتن فرزندان خود هستند.

بزرگترین چالشی که در این زمینه وجود دارد، تغذیه کودک است که چه بخورد تا باهوش تر و قوی تر شود؟ تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفته که کودکان در حال رشد چه غذاهایی مصرف کنند تا تمام مواد مغذی مورد نیاز برای داشتن سلامت جسمانی را دریافت کنند. در خصوص تغذیه لازم برای تقویت مغز هم باید گفت غذایی جادویی ای وجود ندارد که یک شبه کودک را به یک نابغه تبدیل کند، اما غذاهایی وجود دارند که مصرف منظم آنها، به رشد مغز و تقویت توانایی های شناختی در کودکان کمک می کند. مواد مغذی موجود در غذاها منبع سوختی برای مغز هستند. آنچه برای تغذیه کودک خود انتخاب می کنید می تواند در یادگیری، درک و حافظه کودک موثر باشد.

در ادامه چند ماده غذایی مقوی که به افزایش بهره وری مغز کودکان کمک می کند، معرفی می شود. همه والدین می خواهند که فرزندان باهوشی را پرورش دهند که با این کار فرصت موفق شدند را به آنان می دهند. توجه به رژیم غذایی آنها اجازه می دهد تا از سلامت فرزندمان باخبر شویم و تغذیه آنها یقینا در پیشرفت آنها موثر است. بنابر این باید مواد غذایی را انتخاب کنیم تا سلامتی جسمانی آنها ارتقا یابد و بتوانند بهتر رشد کنند پس نباید از این تعجب کنیم که تغذیه مناسب می تواند به روی هوش فرزندانتان موثر باشد. زرده تخم مرغ می تواند به تشکیل یک انتقال دهنده عصبی در مغز به نام استیل کولین کمک کند که این انتقال دهنده عصبی برای بهبود و تقویت حافظه کودکان مناسب است.

زردچوبه برای بهبود عملکرد مغز : زرد چوبه حاوی مقدار زیادی کورکین می باشد که باعث رشد سلول های مغزی ، بهبود عملکرد مغز و کاهش خطر آلزایمر در افراد کمک می کند و از بروز سکته مغزی جلوگیری می کند. آووکادو برای رشد مغز: آووکادو دارای چربی های سالم می باشد که برای رشد مغز ضروری است. استفاده از لباس جنگی بچه گانه در بازی های نقش آفرینی می تواند به کودکان احساس ارتباط بیشتری با نیروهای نظامی بدهد . فرقی نمی کند کودکی در خانواده پولدار به دنیا بیاید یا خانواده ای متوسط، نقش وراثت در هوش کودکان مهم است. اما برای اینکه فرزند باهوش تری داشته باشید برخی خوراکی ها را امتحان کنید. به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، فرقی نمی کند کودکی در خانواده پولدار به دنیا بیاید یا خانواده ای متوسط، نقش وراثت در هوش کودکان مهم است.

اما در یک نگاه کلی فرزندی از یک خانواده متوسط و در شرایط تربیتی خوب، اگر تغذیه سالمی داشته باشد می تواند در رده های بالای هوشی قرار بگیرد.   برای اینکه فرزند باهوش تری داشته باشید این خوراکی ها را امتحان کنید:  حبوبات به دلیل داشتن اسید های چرب و مفید باعث افزایش نیروی جسمانی شده و می تواند منجر به افزایش هوش کودکان شود. سیب زمینی شیرین از جمله غذا هایی است که باعث افزایش فعالیت های مغزی می شود. یکی از غذا هایی که از هشت ماهگی به مقدار کم در وعده غذایی کودک جای می گیرد تخم مرغ است که بعد از این سن نیز باید در سبد غذایی روزانه کودکان باشد.

تخم مرغ بسیار پرخاصیت بوده و فعالیت های مغزی را افزایش می دهد و برای کودکان در حال رشد مفید است.   علاوه بر آن، تخم مرغ ویتامین B زیادی دارد که بر تقویت حافظه موثر است به ویژه اگر مادران باردار هنگام بارداری تخم مرغ مصرف کنند در افزایش هوش فرزندشان تاثیر زیادی دارد. ماهی و امگا3 از جمله موادی است که حتی در بزرگسالی هم باید مصرف شود بنابراین باید از همان ابتدا کودک تان را به ماهی خوردن عادت دهید. برای افزایش هوش کودکان به آن ها هفته ای 2 بار ماهی بدهید. یکی از بهترین خوراکی هایی که به تقویت عملکرد مغز کودکان کمک می کند، توت های خوشمزه و مغذی هستند. تحقیقات نشان می دهد خوردن توت سفید با تقویت قدرت مغز و حافظه مرتبط است.

این میوه به دلیل داشتن ترکیبات مفید، دوره ماندگاری اطلاعات و خاطرات در مغز را افزایش می دهد. هم چنین توت ها منبع خوبی از چربی های امگا 3 هستند. تاثیر اشعه فرابنفش بر ایجاد سرطان پوست بر اساس مطالعات، مصرف توت فرنگی نیز می تواند به مرور زمان کاهش حافظه را به تعویق بیندازد و به بهبود حافظه کمک کند. بر اساس مطالعات، سیب می تواند به کاهش آسیب های شیمیایی در سلول های مغز کمک کند. سیب حاوی کویرستین است که یک آنتی اکسیدان مفید برای بهبود مهارت های ذهنی محسوب می شود. اگر کودک شما روزانه یک سیب مصرف کند، مقاومت مغز او در آسیب های شیمیایی بیشتر می شود و ذهن پویاتری خواهد داشت.

محققان دریافته اند که خوردن تخم مرغ به عنوان وعده صبحانه در کودکان، اسیدهای امگا 3 مورد نیاز را تامین می کند و باعث تقویت انتقال دهنده های عصبی در مغز کودک می شود. در برخی از بازی های گروهی، کلاه پلیس نوپو می تواند به عنوان نشانه ای برای تشخیص دسته های مختلف بازیکنان مورد استفاده قرار بگیرد . هم چنین تخم مرغ حاوی ویتامین E است که به مبارزه با افسردگی کمک می کند. تخم مرغ منبع خوبی از مواد مغذی برای رشد و نمو است و به طور قابل توجهی فرایند رشد را در کودکان خردسال بهبود می بخشد. کره بادام زمینی به دلیل داشتن ویتامین E برای مغز بسیار مفید است. علاوه بر این، کره بادام زمینی حاوی تیامین که در سلامت مغز نقش دارد و گلوکز که انرژی مورد نیاز کودک را تامین می کند نیز هست.

اگر فرزندتان در زمان رشد هر روز ماست مصرف کند، تاثیر زیادی بر رشد او دارد.   انواع ویتامین های B برای رشد بافت های مغزی، انتقال دهنده های عصبی و آنزیم ها مفید است و محصولات لبنی منبع خوبی برای این ویتامین ها هستند.  شکلات که یکی از خوراکی های مورد علاقه همه بچه هاست از جمله موادی است که باعث تقویت حافظه می شود. بهتر است کودکان شکلات هایی را مصرف کنند که تلخ یا حاوی شیر هستند. البته در مصرف شکلات زیاده روی نکنید و اجاره ندهید بچه ها پیش از خواب شکلات بخورند چون این ماده خوراکی به دلیل داشتن موادی شبیه کافیین بی خوابی و شیطنت را افزایش می دهد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "غذاهای تقویت هوش کودک" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "غذاهای تقویت هوش کودک"، کلیک کنید.