علم برای کشور قدرت می آفریند

علم برای کشور قدرت می آفریند

دیجیتوهان/کرمانشاه رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: گر علم در مسیر صحیح خود قرار بگیرد، تاثیر مثبت و شگرف آن را در همه حوزه ها به ویژه اقتصاد خواهیم دید. 

دکتر محمدنبی احمدی در آیین نکوداشت روز معلم و تجلیل از سرآمدان آموزشی دانشگاه رازی، گفت: عزت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی ایران را مدیون اساتیدی هستیم که در سنگر دانشگاه شبانه روز مشغول جهاد علمی و تلاش و کوشش برای تعالی علمی کشور هستند.

احمدی یادآور شد: امروز اگر به درجه والایی از اقتدار و کرامت و بزرگی رسیده ایم و اگر جهان متحیر از عملیات وعده صادق جمهوری اسلامی ایران است، به خاطر وجود اساتید گرانقدر و فرهیخته و دانشمندان و نخبگان این مرز و بوم است.

رییس دانشگاه رازی با بیان اینکه علم برای یک کشور قدرت می آفریند، افزود: اگر علم در مسیر صحیح خود قرار بگیرد، تاثیر مثبت و شگرف آن را در همه حوزه ها به ویژه اقتصاد خواهیم دید. 

وی افزود: علمی که با اخلاق والا، اعتقاد راسخ و دین عجین شود همه چیز را به تسخیر خود در می آورد و هیچ قدرتی تاب مقابله با آن را ندارد.

احمدی همچنین با اشاره به تحولات و وقایع اخیر دانشگاه های آمریکا و اروپا و خیزش دانشجویان و استادان در دفاع از مردم مظلوم فلسطین افزود: موج بیداری در جهان اتفاق افتاده و شاهد اعتراضات مسالمت آمیز دانشگاهیان جهان و سرکوب بی رحمانه آنها هستیم و این نگرش باید منجر به تغییر رویه هییت های حاکم در اروپا و آمریکا شود.

دکتر دادفر معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی نیز با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، اظهار داشت: شهید مطهری الگوی وحدت حوزه و دانشگاه و یک اسلام شناس واقعی است و امیدوارم بتوانیم آثار ارزشمند ایشان را در محیط دانشگاه جاری و ساری کنیم.

دادفر آموزش را محور توسعه و پیشرفت کشور دانست و افزود: اگر بخواهیم پژوهش های کاربردی برای کمک به مشکلات جامعه داشته باشیم، باید آموزش درستی را پیش بگیریم.

پایان خبر دیجیتوهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "علم برای کشور قدرت می آفریند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "علم برای کشور قدرت می آفریند"، کلیک کنید.