«رامسر» با زلزله ۴ و «بنت» با زمینلرزه‌ ۴.۶ لرزیدند

«رامسر» با زلزله ۴ و «بنت» با زمینلرزه‌ ۴.۶ لرزیدند

در هفته گذشته رامسر استان مازندران با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ و بنت استان سیستان و بلوچستان با زلزله ۴.۶ لرزیدند.

به گزارش دیجیتوهان، در هفته گذشته رامسر استان مازندران با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ لرزید.

دکتر علی بیت‌اللهی، مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با دیجیتوهان، با اشاره به گزارش مرکز لرزه‌نگاری مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران (IRSC) در خصوص رخداد زلزله ۴ رامسر استان مازندران، گفت: رومرکز زلزله ۴ رامسر استان مازندران بر روی نقشه گسله‌های ایران برهم‌نهی شد و بر این اساس گسل احتمالی مسبب زلزله حدس زده شده است و بر این اساس برآورد می‌شود سگمنتی از گسل «شمال البرز» با توجه به موقعیت رومرکز زلزله و شیب صفحه گسل شمال البرز موجب رخداد زلزله ۴ رامسر استان مازندران شده است.

همچنین در نیشابور استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ رخ داد و دهدشت استان کهگیلویه وبویراحمد نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳ لرزید. در بنت استان سیستان و بلوچستان نیز زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ رخ داد.

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه ۶ مرداد

در بالاده استان فارس زلزله ۲.۶، در بوشهر استان بوشهر زلزله ۲.۵، در نودان استان فارس زلزله ۲.۶ و در قائمیه استان فارس زلزله ۲.۶ به ثبت رسید.

یکشنبه ۷ مرداد

در ایذه استان خوزستان زلزله ۲.۸، در جیرفت استان کرمان زلزله ۲.۶، در دوزین استان گلستان زلزله ۲.۵ و در نجف شهر استان کرمان دو زلزله به بزرگای ۲.۸ و ۲.۹ به ثبت رسید.

دوشنبه ۸ مرداد

در نیشابور استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹ رخ داد.

بنت استان سیستان و بلوچستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید که کانون این رخداد لرزه‌ای در ۳۲ کیلومتری بنت، ۳۲ کیلومتری فنوج و ۴۱ کیلومتری نیک شهر این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۹ مرداد

بشرویه استان خراسان جنوبی زلزله ۲.۸، پارسیان استان هرمزگان زلزله ۲.۹، هجدک استان کرمان زلزله ۲.۵ و کتالم و سادات شهر استان مازندران زلزله ۲.۸ را تجربه کردند.

رامسر استان مازندران با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۴ در عمق ۱۰ کیلومتری لرزید که کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸  کیلومتری رامسر و ۸ کیلومتری کتالم و سادات شهر استان مازندران و ۱۶ کیلومتری چابکسر استان گیلان بوده است.

چهارشنبه ۱۰ مرداد

در فیروز آباد استان فارس زلزله ۲.۸ و ۲.۵ و در ارزوئیه استان کرمان زلزله ۲.۶ رخ داد.

پنجشنبه ۱۱ مرداد

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۷ رخ داد.

گزیک استان خراسان جنوبی با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و کانون آن در ۲۱ کیلومتری گزیک، ۳۹ کیلومتری اسدیه و ۵۱ کیلومتری زهان این استان گزارش شد.

جمعه ۱۲ مرداد

در چمستان استان مازندران زلزله ۲.۵ و در سراب استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

دهدشت استان کهگیلویه‌وبویراحمد با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید و رومرکز این رخداد لرزه‌ای در ۱۹ کیلومتری دهدشت و ۲۹ کیلومتری چرام استان کهگیلویه وبویر احمد و ۲۳ کیلومتری بهبهان استان خوزستان بوده است.

دهرم استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۶ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین لرزید که رومرکز آن در ۱۶ کیلومتری دهرم استان فارس و ۳۹ کیلومتری شنبه و ۴۲ کیلومتری ریز استان بوشهر گزارش شد.

پایان خبر دیجیتوهان 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "«رامسر» با زلزله ۴ و «بنت» با زمینلرزه‌ ۴.۶ لرزیدند" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "«رامسر» با زلزله ۴ و «بنت» با زمینلرزه‌ ۴.۶ لرزیدند"، کلیک کنید.