دیدار با عبدالحسین آذرنگ – دیجیتوهان

دیدار با عبدالحسین آذرنگ - دیجیتوهان

 مراسم «دیدار با استاد عبدالحسین آذرنگ» به مناسبت انتشار کتاب «رنگین کمان تمدن ها» برگزار می شود.

به گزارش دیجیتوهان، دوازدهمین نشست کارگروه تاریخ انجمن ایران شناسی به این نشست اختصاص دارد که با همکاری مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی روز دوشنبه، هفتم اسفند از ساعت 11 در سالن امیرالمونین مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی دارآباد برپا می شود.

کاظم موسوی بجنوردی، غلامرضا امیرخانی، کامیار عابدی، علی میرزایی، محمود جعفری دهقی و شماری از اهل فرهنگ و ادب و تاریخ از حاضران این مراسم خواهند بود.

 در معرفی «رنگین کمان تمدن ها» که در انتشارات مروارید عرضه شده است، می خوانیم: در این کتاب از دریچه نگاه و تحقیق و قلم پژوهشگر خبره و سرشناس، عبدالحسین آذرنگ، با مهم ترین تمدن های جهان از آغاز تا کنون، و نیز با خرده تمدن هایی درخور توجه آشنا می شویم. مولف در پی نشان دادن این نکته است که همه تمدن ها، چه آن ها که نابود شده اند و به ظاهر اثری از دستاوردهایشان دیده نمی شود، و چه تمدن هایی که هنوز هم می توان بازمانده هایی از دستاوردهایشان را دید، در تکوین تمدن حاکم بر جهانِ روزگار ما کم وبیش سهم و تاثیر داشته اند. در واقع، ما با رنگین کمانی روبه رو هستیم که اگر طیف رنگ های متنوع آن به درستی شناخته شود، از تلاش های انسان هایی نقاب برگرفته می شود که در عصر خود و با امکانات روزگار خود، برای اعتلای سطح، نوع و کیفیت زندگی نقش آفرینی کرده اند و گاه به کاستی ها و قساوت ها و سقوط ها دامن زده اند. کتاب «رنگین کمان تمدن ها» تالیفی است بسیار روشمند و سنجیده که با زبانی روان و بیانی رسا چکیده ای از سیر زندگی بشر در طول قرن ها را در اختیار خوانندگان قرار می دهد.

 پایان خبر دیجیتوهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دیدار با عبدالحسین آذرنگ – دیجیتوهان" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دیدار با عبدالحسین آذرنگ – دیجیتوهان"، کلیک کنید.