جوش چربی روی پوست سر

یکی از ، جوش پوست سر است که علت اصلی ایجاد جوش سر، مسدود شدن منافذ پوست است. اما گاهی علت این نوع آکنه ها دلایل دیگری است که ما در اینجا قرار است به بررسی علت و روش های درمان جوش سر بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

بهترین راه درمان جوش بعد از کاشت مو چیست؟ - کلینیک زیبایی نیوشا

علت جوش سر چیست؟

از جمله دلایل ایجاد جوش سر می توان به عدم شستشوی منظم موها و پوشیدن مداوم کلاه و روسری اشاره کرد. البته در برخی مواقع علت ایجاد این نوع جوش ها می تواند استفاده از محصولات نامناسب مو مانند شامپو، اسپری مو، ژل مو و …. هر نوع محصول نامناسب دیگری باشد. البته به غیر از موارد گفته شده دلایل جدی تر هم برای ایجاد جوش های روی پوست سر وجود دارد که عبارتند از:

فولیکولیت پوست سر: فولیکولیت پوست سر زمانی اتفاق می افتد که عفونت های باکتریایی، قارچی و حتی موهای زیر پوستی باعث التهاب فولیکول های مو شوند. فولیکولیت پوست سر باعث ایجاد جوش های بزرگ، قرمز و خارش دار در کف سر می شود.

سبورییک درماتیت: سبورییک درماتیت در واقعی نوعی شوره است که باعث ایجاد جوش در پوست سر و پوسته های ریز و درشت می شود.کیست پیلار: این نوع کیست ها نوعی کیست چربی در کف سر هستند که در نزدیکی ریشه مو ایجاد می شود و برخلاف جوش ها سر سفید نیستند.

کرم روز و شب لاکچری کوین  دارای ترکیباتی مانند ویتامین C، کره شی باتر، گلیسیرین، هیالورونیک اسید و جبلک کلرلا است. این کرم برای آبرسانی، صاف کردن، روشن کردن و محافظت از پوست در برابر آسیب های محیطی مناسب است. قیمت کرم لاکچری کوین شب و روز فرانسه در ایران به طور میانگین حدود 350 هزار تومان است. این قیمت در فروشگاه های مختلف ممکن است کمی متفاوت باشد.

روش های درمان جوش سر در خانه

در صورتی که به هر دلیلی امکان مراجعه به پزشک را ندارید می توانید به روش های خانگی اقدام به پوست سر کنید. اما باید به این نکته توجه داشته باشید که به هیچ عنوان تمامی تکنیک های درمان خانگی جوش سر را به صورت همزمان انجام ندهید؛ چرا که ممکن است به پوست سر شما آسیب جدی وارد کند. از جمله بهترین روش های رفع جوش سر در خانه عبارتند از:

از آب گوجه فرنگی استفاده کنید

گوجه فرنگی سرشار از اسید سالیسیلیک است و می تواند در رفع جوش پوست سر و تنظیم ph پوست موثر باشد. مقداری آب گوجه فرنگی را به کف سرتان بریزید و به آرامی پوست سرتان را با این ماده ماساژ دهید. پس از گذشت 5 الی 10 دقیقه موهایتان را با آب ولرم شستشو دهید.

از سیر استفاده کنید

سیر به دلیل اینکه خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارد می تواند در از بین بردن ویروس ها و قارچ ها و در نهایت درمان جوش سر موثر باشد. سه حبه سیر را در سه لیوان آب بجوشانید و سپس موهای خود را با آن بشویید.

از شامپوی روغن درخت چای استفاده کنید

اگر به دنبال بهترین شامپو برای جوش سر هستید ما به شما شامپوی روغن درخت چای را پیشنهاد می کنید. این شامپو به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارد می تواند در شادابی پوست و درمان جوش های سر موثر باشد.

روغن نارگیل معجزه می کند

روغن نارگیل به دلیل خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی که دارد در درمان جوش پوست سر معجزه می کند. پوست سر و موهای خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید و اجازه دهید حداقل یک ساعت این روغن روی موها و پوست سر شما باقی بماند و سپس با یک شامپوی معمولی موهای خود را بشویید.

از آلویه ورا استفاده کنید

آلویه ورا یکی از گیاهان بسیار مفید برای درمان انواع مشکلات پوستی اعم از درمان جوش است. برای رفع جوش سر با آلویه ورا، ژل این گیاه را از برگ هایش خارج کنید و هفته ای دیکی از بیماری های پوستی که به صورت دردناک و بیشتر در آقایان رخ می دهد، جوش یا آکنه روی پوست سر و به اصطلاح جوش کف سر است. علت بروز این بیماری پوستی و روش های درمان آن، موضوعی است که ما در این مقاله به آن می پردازیم. پس اگر می خواهید بیشتر از جوش کف سر؛ دلایل و درمان آن بدانید، با ما همراه باشید.

جوش یا آکنه روی پوست صورت، سینه، پشت و بازوها امری طبیعی است، اما جوش کف سر پدیده ای کمیاب است. جوش ها غیر از محلی که ایجاد می شوند، معظلی آزار دهنده به حساب می آیند، زیرا علاوه بر ظاهر ناخوشایند، سوزش و خارشی بعضاً غیر قابل تحمل دارند.

سرم کاهنده منافذ پوست لاکچری کوین حاوی ترکیباتی است که به تقویت و ترمیم بافت نازک پوست کمک می کنند. این ترکیبات می توانند بافت پوست را تغذیه کرده و فرآیند التیام آن را تسریع کنند. این امر باعث بهبود ظاهر پوست و کاهش مشکلات نازکی و آسیب های مختلف می شود. با استفاده از سرم کاهنده منافذ لاکچری کوین ، شما می توانید بهبود قابل توجهی در سلامت و ظاهر پوست خود تجربه کنید.

انواع جوش های پوست سر

خفیف: شامل جوش های سر سفید و سر سیاه

متعادل: شامل زایده هایی که روی سر ظاهر می شوند

شدید: به صورت کیست هایی در زیر پوست سر ظاهر می شوند

جوش های خفیف و متعادل را می شود بیشتر اوقات با روش هایی که در ادامه می گوییم، درمان کرد اما آکنه های شدید روی پوست سر، می توانند پوسته های سیاه و زخم های شدیدی را روی پوست سر ایجاد کنند. اگر تجربه این آکنه ها را روی پوست سر خود پیدا کردید و در ادامه این مشکل، ریزش مو و خارش و حتی درد احساس کردید، حتما به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

دلایل جوش های کف سر

درست مانند سایر جوش ها در نقاط مختلف بدن، آکنه پوست سر به دلیل پر شدن منافذ یا فولیکول مو به وسیله سلول های مرده پوست یا سبوم – روغنی طبیعی که پوست برای نرم نگه داشتن خودش تولید می کند – به وجود می آید.

از مهم ترین دلایل جوش ردن پوست سر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آکنه های پروپینی باکتریوم
  • اپیدرمیدیس استافیلوکوک
  • قارچ
  • شپش
  • پشه های ریز
  • شوره سر
  • باکتری ها، مخمرها و کرم های ریز

همچنین دلایلی که باعث به وجود آمدن این عوامل جوش زدن کف سر می شود، عبارت است از:

  • استفاده از محصولاتی مانند شامپو سر نامناسب و محصولات دیگری مانند ژل سر یا اسپری های مو
  • عدم شستشوی کامل و مناسب سر و پوست سر
  • مدت طولانی حمام نرفتن
  • استفاده از درجه بالا آب برای استحمام که باعث التهابات پوست سر می شود
  • نشستن سر بلافاصله بعد از تمرین
  • عرق کردن به دلیل پوشاندن سر

پیشگیری از بروز جوش و لک روی پوست سر

نظافت پوست سر نقش خیلی مهمی در جلوگیری از بسته شدن منافذ ایجاد کند. یک قانون کلی خوب این است، که هر زمان که احساس می کنید مو چرب است و بعد از هر تمرین سر را بشویید؛ برای درمان جوش پوست سر و پیش گیری از عود کردن های احتمالی، این کارها را امتحان کنید:

  • پوشیدن کلاه های گشادتر به منظور تنفس پوست سر
  • شسشتن مو سریع بعد از ورزش
  • استفاده از محصولات مویی طبیعی و غیر حساسیت زا
  • عدم استفاده زیاد از محصولات مویی مانند اسپری مو و ژل
  • دریافت میزان کافی ویتامین A ،D و E برای داشتن پوست سالم
  • یادداشت برداری از غذایی که در طول روز خورده می شود، برای اینکه متوجه شویم غذاهای خاصی باعث عود کردن بیماری می شود یا خیر. (اگر غذا به عنوان یک عامل شناخته شده باشد)
  • در یک سری افراد نشستن مو به میزان کافی ،موجب بروز جوش پوست سر می شود

برای دیگر افراد، شستشوی بیش از حد، ممکن است موجب این شود که سبوم پوست از بین برود که احتمال دارد آلوگی های دیگر را افزایش دهد. برای فهمیدن بهترین روتین مراقبت از مو با یک متخصص امراض پوستی مشورت کنید.

درمان های دارویی برای رفع جوش پوست سر

در بیشتر موارد، پزشک شامپوهای درمانی یا درمان پوست سر را پیشنهاد می دهد، این شامپو ها، چربی بیش از حد و هرگونه آلودگی را تمیز می کند و از بازگشت جوش پوست سر جلوگیری می کند. شامپوهای درمانی برای جوش پوست سر، می تواند بدون نسخه و آنلاین خریداری شود؛ مواد معمول استفاده شده در این محصولات، شامل روغن درخت چای، روغن های ضروری است که ممکن است به از بین رفتن باکتری پوست سر کمک کند.

پزشک ممکن است برای آکنه پوست سر پایدار و علایم وابسته به آن مانند ریزش مو و یا تورم، درمان های زیر را تجویز کند:

  • پماد آنتی بیوتیک موضعی
  • تزریقات استروییدی
  • آنتی بیوتیک خوراکی
  • آنتی هیستامین برای واکنش های حساسیتی
  • نور درمانی که به اشعه درمانی نیز شناخته می شود
  • داروهای خاص برای آکنه های پوست سر شدید مانند ایزوترتینونین

درمان های طبیعی برای جوش کف سر

اگر جوش کف سر به خاطر گرمای زیاد باشد آلویه ورا بهترین درمان خانگی است. آلویه ورا دمای کف سر را پایین می آورد و آن را مرطوب نگه می دارد.

بوی بد سیر با شامپو کردن از بین می رود پس نگران استفاده از آن نباشید. سیر حاوی سالیسیلیک اسید است که در بسیاری از پمادهای درمان جوش کاربرد دارد. 4 حبه سیر له شده را با مقداری آب مخلوط کنید تا به صورت پوره شود. آن را به تکه ای پنبه زده، به جوش بزنید و بگذارید 30 دقیقه روی آن بماند.

آب گوجه فرنگی نیز حاوی سالیسیلیک اسید است. همچنین گوجه فرنگی به تنظیم ph پوست و از بین بردن چربی اضافه آن کمک می کند. 3 عدد گوجه فرنگی را در مخلوط کن له کرده و با کمی آب ترکیب کنید. این محلول را روی پوست اسپری کرده و بگذارید 30 دقیقه بماند.

آب لیمو نیز چربی اضافی پوست کف سر را از بین می برد. این ماده برای مبارزه با شوره نیز مفید است ¼ لیوان آب لیمو را با ½ لیوان گلاب مخلوط کنید و روی پوست اسپری کنید. بگذارید این ترکیب 2 ساعت روی پوست بماند.

گلاب سرشار از ویتامین سی و آنتی اکسیدان هاست. گلاب قرمزی و التهاب ناشی از جوش را می خواباند. تنها کافی است آن را روی پوست سر اسپری کنید.

کرم پودر لاکچری کویین در طیف رنگی کامل مخصوص انواع پوست های سبزه و روشن تولید شده است.کد رنگ های 551 و 552 و 553 و 554 و 555 برای این محصول ارایه شده است.این رنگ بندی ها برای پوست های تیره و روشن مناسب هستند و تفاوتی ندارد که پوست شما چه رنگی است.با انتخاب رنگ مناسب می توانید از کاور بی نظیر این کرم پودر لاکچری کوین فرانسوی استفاده کنید.استفاده از کرم پودر های های کاور باعث می شود تا پوست شما بسیار سرحال تر و شاداب تر و جوان تر به نظر برسد.

سرکه سیب جوش را خشک می کند و بهبود آن را تسریع می بخشد. همچنین این سرکه با باکتری هایی که موجب جوش زدن می شوند مبارزه می کند. یک تکه پنبه را به سرکه سیب آغشته کنید و به ناحیه جوش بزنید.و بار مقداری از آن را به پوست سرتان بمالید و پس از گذشت نیم ساعت موهایتان را بشویید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "جوش چربی روی پوست سر" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "جوش چربی روی پوست سر"، کلیک کنید.