تعویض ۱۲۴۲ زنجیره مقره در شبکه برق ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت غرب اهواز

تعویض ۱۲۴۲ زنجیره مقره در شبکه برق ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت غرب اهواز

دیجیتوهان/خوزستان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان گفت: با هدف افزایش پایداری و کاهش خاموشی‌های ناخواسته ناشی از پدیده گرد و خاک، ۱۲۴۲ زنجیره مقره در شبکه ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت در نواحی بهره‌برداری غرب شهر اهواز در قالب پروژه‌‎های اصلاح و بهینه سازی شبکه تعویض شد.

علی اسدی امروز ۲۳ مرداد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای بهبود قابلیت اطمینان شبکه ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت در نواحی بهره‌برداری غرب اهواز ۱۲۴۲ زنجیره مقره سیلیکونی جایگزین مقره‌های پرسلینی شد.

وی افزود: از این تعداد، ۱۰۹۴ زنجیره مقره سیلیکونی جایگزین مقره پرسلینی در خطوط ۲۳۰ کیلوولت نیروگاه رامین _ سپیدار و اهواز۲ _کریت و ۱۴۸ زنجیره مقره در خط ۴۰۰ کیلوولت شمالغرب _ مهزیار شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با بیان اینکه ارزش سرمایه‌گذاری این اقدام ۲۱۰ میلیارد ریال بوده است، عنوان کرد: این اقدام با هدف اصلاح و بهینه‌سازی شبکه صورت گرفته است.

اسدی بیان کرد: بهبود قابلیت اطمینان شبکه ۴۰۰ کیلووولت در نواحی بهره‌برداری غرب اهواز، افزایش پایداری خطوط و جلوگیری از قطعی‌های ناشی از فرسودگی مقره‌ها، افزایش پایداری و کاهش خاموشی‌های ناخواسته ناشی از پدیده گرد و خاک، افزایش ضریب اطمینان و بهبود پایداری شبکه برق خصوصا در بخش‌های صنعتی از جمله پتروشیمی مارون، صنایع نفت و گاز شهید محمدی، تاسیسات آب‌رسانی اهواز، تاسیسات طرح پایش گازهای آلوده (آماک)، صنایع فولاد و شهرک‌های صنعتی مجاور از دیگر اهداف بهره‌برداری از این پروژه بوده است.

شرکت برق منطقه‌ای خوزستان مسئولیت تامین و انتقال برق در ۲ استان خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد را بر عهده دارد.

پایان خبر دیجیتوهان

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعویض ۱۲۴۲ زنجیره مقره در شبکه برق ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت غرب اهواز" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعویض ۱۲۴۲ زنجیره مقره در شبکه برق ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت غرب اهواز"، کلیک کنید.