تعرفه انجمن صنفی طراحی گرافیک برای بسته بندی محصولات

تعرفه یا نرخ نامه ی رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران همواره جایگاه ویژه ای در جامعه ی طراحان، تبلیغات و سفارش دهندگان داشته است.با توجه به وعده ای که پیش از این داده شده بود این نرخ نامه درپایان سال منتشر شد تا اعضا و مخاطبان بتوانند از آغاز سال 1403 از این نرخ نامه استفاده کنند. با توجه به تغییرات ایجاد شده در این نرخ نامه، کارگروه تعرفه و هییت مدیره ی دوره ی دهم آماده ی دریافت پیشنهادات و راهکارهای اعضای محترم انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران است.

تعرفه انجمن صنفی طراحی گرافیک برای بسته بندی محصولات

روزی که بزرگان گرافیک ایران گرد هم آمدند که تشکلی صنفی بسازند تا وضع طراحی و طراحان گرافیک در ایران ارتقا یابد، تنظیم نرخ نامه از اولین چیزهایی بود که این اتحاد صنفی را آغاز کرد و سامان داد. اکنون ما میراث دار آن نسل درخشانایم و شایسته است با استفاده از این نرخ نامه و نشکستن قیمت طراحی، اتحاد صنفیمان را توسعه بدهیم و میثاق را محکمتر کنیم.

سال 1402 سال پرتلاطمی برای انجمن بود و نرخ نامه ی انجمن در این سال منتشر نشد. اکنون پس از یک سال توقف انتشار، نرخنامه ی 1403 با تغییراتی در ساختار قیمت گذاری و دسته بندی پیش روی شماست. اینجا الزم است درباره ی این تغییرات و شیوه ی استفاده از این نرخ نامه چند کلمه ای بنویسیم.

درباره نرخ نامه ی 1403

مدلهای محاسبه ی قیمت و الگوهای علمی برای قیمت گذاری، شیوه هایی معین هستند که کلاسیک ترینشان روش قیمت تمام شده است. دیگر روشهای قابل استفاده، قیمت گذاری بر مبنای قیمت رهبر بازار، قیمت گذاری بر مبنای برآیند بازار، قیمتگذاری بر مبنای کشش بازار و چند شیوه ی دیگر است.

همچنین یکی از روشهای مرسوم در جهان، قیمت گذاری بر مبنای دستمزد نفرساعت است که پرکاربرد و راهگشاست.اگر به مقدمه ی نرخ نامه های انجمن از آغاز تا امروز مراجعه کنیم، درمی یابیم که مدلهای تقریباً همسانی برای محاسبه ی قیمت خدمات گرافیکی در دوره های مختلف استفاده شده است.

انتخاب روش ترکیبی برای نرخ نامه ی 1403

ابتدا تلاش کردیم هزینه های یک طراح گرافیک مسـتقل (فریلنسـر) را محاسـبه کنیـم هزینه هایی نظیـر اجـاره ی محـل کار، تجهیـزات حرفـه ای ماننـد رایانـه و وسـایل دفتـری، بیمه و مالیات و دفترنویسـی، و هزینه های جـاری مانند تلفن و اینترنت و آب و برق و برای محاسـبه ی این هزینه ها حد وسـط را رعایت کردیم.

برای مثال، محل کار را یک اتاق 12متری از یک واحد اشتراکی در مرکز شهر تهران در نظر گرفتیم، و برای تجهیزات رایانه ای، یک سیستم با قیمت متوسط.

یکی از اشـتباه های رایج برای محاسـبه ی قیمت تمام شـده این است که طراحان، دستمزد خودشان را در هزینه ها محاسبه نمیکنند. امروزه اگر هر کدام از اعضای انجمـن صنفـی در آژانسهای تبلیغاتی یا اسـتودیوهای بزرگ طراحی اسـتخدام بشـوند، بدون مسـیولیتهای رایج کار مستقل، دسـتمزدی دریافت میکنند؛ ما ایـن عـدد را هم با هزینه ها جمع کردیم و درصدی را نیز به عنوان سـود راه اندازی کسب وکار به آن افزودیم.

مطابق استانداردهای جهانی، طراح مستقل کمتر از %60 زمان خود را به طراحی اختصـاص میدهـد و در باقـی زمان باید به جلسـه های کاری و بازاریابـی و ارتقای پورتفولیو و اموری از این دست بپردازد. بنابراین مبلغ تمام شده ی بالا بر ساعتهای کاری تقسیم میشود و به عدد 560٬000تومان برای هر ساعت کار میرسیم.

تا اینجا هزینه ی تمام شده ی یک ساعت کار طراح را به دست آورده بودیم. پس در قـدم دوم به سـراغ تعدادی از طراحان در سـطوح مختلف حرفـه ای رفتیم و از آنهـا میـزان سـاعتی را که صـرف پروژه های مختلـف طراحی میکنند پرسـیدیم. برآیند این عددها ما را به سـاعت کار متوسـطی رسـاند که در نرخ نامه  هرعنوان آمده است.

تعرفه رسمی خدمات طراحی گرافیک سال 1403 منتشر شد

تعرفه رسمی انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران برای سال 1403 منتشر شد. تعرفه طراحی گرافیک که همواره جایگاه ویژه ای در جامعه ی طراحان گرافیک و سفارش دهندگان داشته، امسال دو روز مانده به پایان سال منتشر شده است. اهمیت تعرفه در این است که به طراحان گرافیک کمک می کند تا برای خدمات خود قیمت گذاری عادلانه ای داشته باشند و از سوی دیگر، سفارش دهندگان نیز از قیمت های منصفانه و معقول اطمینان حاصل می کنند.

انتشار تعرفه امسال با توجه به چند نکته حایز اهمیت است:

    سرعت در انتشار: در سال های گذشته، تعرفه معمولا چند ماه بعد از شروع سال منتشر می شد. اما امسال با تلاش هییت مدیره جدید انجمن، تعرفه در دو روز مانده به پایان سال منتشر شد.

    عدم انتشار تعرفه در سال گذشته: سال گذشته به دلیل شرایط مختلفی، انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران تعرفه ای برای خدمات طراحی گرافیک منتشر نکرد.

    تغییرات در تعرفه طراحی گرافیک 1403 : تعرفه سال جدید شامل تغییراتی نسبت به سال های گذشته است. کارگروه تعرفه و هییت مدیره ی دوره ی دهم انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران از اعضای خود دعوت کرده است تا نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص این تغییرات ارایه دهند.

نرخ های ارایه شده، صرفاً نرخ های تصویب شده انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران میباشد، لطفاً جهت تخمین هزینه خدمات طراحی خود با این پک تماس حاصل فرمایید.

بسته بندی واحدبرای یک محصول  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
یونیفورم کلی انواع لیبل و برچسب کالا  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
برش کارت ویزیت  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
بروشور تک برگ، دو رو – دو یا سه لت  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
جلدبروشور /پشتو رو – داخل  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
منوی رستوران تا 8صفحه،هر صفحه  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
منوی رستوران بیشتر از 8صفحه،هر صفحه  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
تبلیغات یکپارچه ی بدنه ی اتوبوس  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
تبلیغات محیطی مانندبیلبوردها، عرشه ی پل و …  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
تبلیغات بر روی لم پست، استرابورد، استندو موارد مشابه  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
گرافیک تابلوی سردر فروشگاهها و موسسات  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
 تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
طراحی هارد باکس  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
یونیفرم کلی پست و استوری به صورت تک فریم  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
استوری متحرک اینستاگرام/تا15ثانیه/  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
 تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
ساختار و شخصیت کلی کاتالوگ  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
طراحی شخصیت به عنوان نمادی از موسسه، محصول و …  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
حالت های مختلف کاراکتر،هر مورد  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
لوگوموشن یا نشانه ی پویا/LogoMotion/تا30ثانیه/  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
فلت موشن و اینفوموشن گرافیکس/تا 60 ثانیه/  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
ســاختارکلی مجلــه و الگــوی جلــد بــه همــراه طراحــی شــیوه ی حروف چینــی وصفحــه آرایــی/یونیفــرم/  تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
قیمت دیزاین بسته بندی تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
داوری و انتخاب در مسـابقه،جشـنواره،نمایشـگاه و …،هر مورد تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
نشانه یانشانه نوشته /لوگو تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
کارت بانکی، اعتباری،تلفن و موارد نظیر،هر مورد تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
صفحه آرایی کتابها ی نوشتاری عمومی،هر صفحه تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک
تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران
تعرفه مصوب انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تعرفه انجمن صنفی طراحی گرافیک برای بسته بندی محصولات" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تعرفه انجمن صنفی طراحی گرافیک برای بسته بندی محصولات"، کلیک کنید.