تاکید بر غذای حلال از موضوعات اساسی در اسلام است

تاکید بر غذای حلال از موضوعات اساسی در اسلام است

دیجیتوهان/ایلام نماینده ولی فقیه در استان ایلام و امام جمعه ایلام گفت: تاکید بر استفاده از غذای حلال از موضوعات مهم و اساسی در نظام تربیتی اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار امروز سه شنبه 23 خردادماه 1403، در دیدار با دکتر احمدی مدیر کل دامپزشکی استان ایلام گفت: نظام تربیتی اسلام هم یک نظام اقتصادی و همین نظام اجتماعی و سیاسی و در مجموع یک نظام جامع الاطراف است که تمام زوایای زندگی انسان ها در  آن به خوبی دیده شده است.

نماینده محترم ولی فقیه در استان ایلام افزود: موضوع غذا مساله مهمی است که در همه فرهنگ ها به آن به خوبی پرداخته شده و دارای ضوابط و شرایط مشخصی است. در نظام تربیتی اسلام غذا باید دارای شرایطی باشد که بتوان از آن به عنوان غذای حلال نام برد.

دکتر کریمی تبار با اشاره به سخنان امام حسین علیه السلام که در آن افرادی که به سوی او خانواده اهل البیت یورش برده بودند و سخن امام (ع)  بر آنها تاثیر نداشت را کسانی دانست که شکم های آنها از حرام پر شده است افزود: اینکه غذا با چه شرایط شغلی تهیه شده است و همچنین دام در چه شرایط و چگونه ذبح شده است از نکات مهمی است که مصرف غذا و گوشت را برای انسان حلال و یا بالعکس حرام می سازد.

نماینده ولی فقیه در استان تشکیل کارگروه حمایت از غذای حلال را در استان ایلام ضروری دانست و گفت: باید علاوه بر آنکه موضوع بهسازی و احداث کشتارگاه در دستور کار قرار گیرد که در آن ذبح دام در شرایط بهداشتی و شرعی مناسب صورت گیرد، بحث فعالیت های فرهنگی برای تبلیغ استفاده از گوشت و غذای حلال نیز در استان در دستور کار دستگاه های متولی قرار گیرد.

پایان خبر دیجیتوهان 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "تاکید بر غذای حلال از موضوعات اساسی در اسلام است" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "تاکید بر غذای حلال از موضوعات اساسی در اسلام است"، کلیک کنید.