بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A20

اگر شما هم بدنبال مطالعه بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A20 هستید این مقاله از سایت دیجیتوهان را مطالعه نمایید.

بررسی تخصصی سامسونگ گلکسی A20

گوشی های هوشمند سامسونگ به دلایل زیادی بازار خوبی برای خود ایجاد کرده اند. توجه به همه سلیقه ها، کیفیت قابل قبول و قیمت مناسب باعث شده تا گوشی های سامسونگ را در دستان پیر و جوان ببینیم. گوشی های سامسونگ در چند سری خلاصه می شوند، سری اس و نوت در قدرتمندترین بازار خلاصه می شوند و گوشی A محدود به بازار ارزان و متوسط ​​است. در سری A هر چه این عدد بیشتر باشد قیمت و امکانات بالاتر است. همینطور گوشی A20 بعد از سری A10 دومین گوشی ارزان قیمت این خانواده است که نسخه کاملتر و قدرتمندتر گوشی A10 محسوب می شود.

گوشی A20 مدل محبوب خانواده A است که در ابتدای سال 2019 توسط سامسونگ معرفی شد.این گوشی با هدف تسخیر بازار گوشی های مقرون به صرفه مصرفی در رده بین گوشی های گلکسی A10 و گلکسی A30 معرفی شد. سامسونگ این گوشی را در رنگ های بسیار متنوعی روانه بازار کرده است که آبی، قرمز و مشکی رنگ هایی هستند که در بازار ایران پیش چشم مشتریان هستند. در ادامه نگاهی دقیق به گوشی A20 و ویژگی های مختلف آن خواهیم داشت و در نهایت به این نتیجه می رسیم که آیا این گوشی با این قیمت برای خریداران انتخاب خوبی است یا خیر. برای این بررسی با ما همراه باشید.

طراحی و صفحه نمایش

سامسونگ برای کاهش هرچه بیشتر قیمت، سعی کرد از طراحی مقرون به صرفه تری در گوشی A20 استفاده کند. بدنه پلاستیکی با این قیمت بهترین انتخاب برای گوشی هوشمند است. البته سامسونگ با بدنه براق این گوشی بر جذابیت آن افزوده است. با وجود قیمت مقرون به صرفه گوشی A20، این دستگاه از طراحی به روز و مدرنی بهره برده است. یعنی یک نمای کم با قاب V شکل که فقط دوربین سلفی در بالای صفحه نمایش قرار دارد. در پشت گوشی، دو دوربین به راحتی در سمت چپ بالا قرار گرفته اند و حسگر اثر انگشت در وسط قرار دارد. در کل این گوشی با طراحی مدرن هیچ نشانی از گوشی ارزان قیمت ندارد.

صفحه نمایش گوشی A20 دارای سایز 6.4 اینچ است که با توجه به سایز دستگاه 85 درصد قسمت جلویی گوشی را می پوشاند. اما از نظر کیفیت، این صفحه نمایش حرف های زیادی برای گفتن دارد. رزولوشن این صفحه نمایش کاغذی 720 در 1560 پیکسل است. این وضوح به معنای استفاده از نسبت تصویر استاندارد 19.5:9 است که یکی از گسترده ترین استانداردها در نمایشگرهای امروزی است. با توجه به سایز و وضوح، رزولوشن صفحه نمایش این گوشی 268 پیکسل بر اینچ است که با توجه به قیمت بهترین عدد است. اما یکی از بزرگترین مزیت های این گوشی نسبت به برادر کوچکترش یعنی A10، پنل صفحه نمایش آن است. A20 از یک پنل Super AMOLED استفاده می کند که به مشخصاتی نیاز ندارد. در کل A20 از نظر طراحی و عملکرد با توجه به قیمت و رقبای این رده یک گوشی بی نقص است که می تواند رضایت خریدار را جلب کند.

سخت افزار و نرم افزار

سامسونگ سال هاست که در حال توسعه و تولید پردازنده های موبایل است. توسعه چیپست اگزینوس همان چیزی است که سامسونگ شروع کرده و هر روز درهای جدیدی را برای توسعه باز می کند. یک چیپست بزرگ اما قدرتمند در گوشی A20 استفاده شده است. گلکسی A20 از چیپست اگزینوس 7884 قدرت می گیرد. در این چیپست که از معماری 14 نانومتری بهره می برد، یک پردازنده 8 هسته ای وجود دارد که شامل دو هسته 1.6 گیگاهرتزی و 6 هسته 1.35 گیگاهرتزی است. پردازنده مرکزی A20 یک پردازنده گرافیکی به نام Mali-G71 MP2 در کنار خود دارد که مانند بازی ها با پردازش گرافیکی کار می کند. با وجود قیمت بالا، گوشی A20 در اجرای بازی ها موفق بوده و می تواند کارهایی را انجام دهد که برای کاربران راضی کننده است. چیپست Exynos 7884 علاوه بر پردازنده، دارای مودم LTE Cat4 است و در این گوشی هر دو سیم کارت از شبکه 4G پشتیبانی می کنند.

سامسونگ در گلکسی A20 از 3 گیگابایت رم استفاده کرده است که در مقایسه با A10 یک مزیت بزرگ است. رم بیشتر به این معنی است که سیستم عامل سریعتر اجرا می شود و همچنین برنامه هایی که گوشی A20 می تواند به آنها افتخار کند. گوشی سامسونگ A20 دارای حافظه داخلی 32 گیگابایتی است که مکانی ایده آل برای ذخیره انواع اطلاعات است. البته پورت کارت حافظه این گوشی می تواند 1 ترابایت فضا را با کارت حافظه جانبی پشتیبانی کند. نکته مهمی که در مورد این پورت باید گفت منحصر به فرد بودن آن است که به کاربر امکان استفاده همزمان از یک کارت حافظه و دو سیم کارت را می دهد.
سامسونگ گلکسی A20 در زمان معرفی آخرین نسخه نرم افزاری خود را اجرا می کرد. این یعنی اندروید 9.0 پای که یک نسخه کاملا به روز و پیشرفته است. سامسونگ از رابط کاربری خود به نام One UI در A20 استفاده کرده است. به گفته سامسونگ، One UI به شما کمک می کند تا روی چیزهای مهم تمرکز کنید. سخت‌افزار و نرم‌افزار با هم کار می‌کنند تا محتوا و عملکرد را در اختیار شما قرار دهند. با تغییر حالت تاریک، حالت شب راحتی برای چشمان شما و راحتی بعد از خستگی روزانه برای استراحت بهتر فراهم می کند.

دوربین

اگرچه گوشی هوشمند A20 قیمت بسیار پایینی دارد اما سامسونگ در این دستگاه از دو دوربین استفاده کرده است. دوربین اصلی گلکسی A20 دارای سنسور 13 مگاپیکسلی است که اکثر عملیات عکس و فیلم را بر عهده دارد. این دوربین با دیافراگم 1.9 می تواند تصاویر قابل قبولی را در شرایط مختلف از جمله نور کم ثبت کند. دوربین اصلی گوشی از تنوع بالایی برخوردار است، اما دوربین دوم با سنسور فوق عریض کاربردهای خاص خود را دارد. این دوربین دارای سنسور 5 مگاپیکسلی است و می توان از آن برای عکس های با زاویه دید عریض مانند مناظر استفاده کرد. به طور دقیق تر، دوربین اول دارای میدان دید 76 درجه است، در حالی که دوربین دوم می تواند تا 123 درجه را پوشش دهد. زاویه دید دوربین دوم تقریباً مشابه چشم انسان است و هر چیزی را که چشم انسان می تواند ببیند را نشان می دهد.

سامسونگ یک دوربین 8 مگاپیکسلی برای گوشی A20 معرفی کرده است تا سلفی های شما را ثبت کند. این دوربین در لبه صفحه نمایش قرار دارد و می تواند تصاویر با کیفیتی را برای شما ثبت کند. این دوربین از قابلیت فوکوس سلفی نیز بهره می برد تا با محو کردن پس زمینه تصویر، نتایج بسیار خوبی برای سلفی ها ارائه دهد.

ویژگی های دیگر

اولین ویژگی قابل ذکر در این بخش، حسگر اثر انگشت است. گوشی A20 دارای حسگر اثر انگشت در پشت بدنه خود است که امنیت دستگاه را افزایش می دهد. عملکرد این حسگر اثر انگشت هم از نظر سرعت و هم از نظر دقت قابل قبول است. شاید این سنسور دلیل اصلی کاربرانی باشد که A20 را به A10 ترجیح می دهند. پس اگر این موضوع برای شما مهم است باید گوشی A20 را بیشتر از سایر گوشی های هم رده در نظر بگیرید. البته این ویژگی تنها محافظ موجود برای کاربران گلکسی A20 نیست. زیرا قابلیت احراز هویت چهره برای این گوشی وجود دارد. تشخیص چهره در گلکسی A20 توسط دوربین سلفی این گوشی انجام می شود. به لطف کیفیت قابل قبول دوربین سلفی A20، تشخیص چهره نیز با سرعت و دقت خوبی انجام می شود.

برای یک گوشی هوشمند، عمر باتری بسیار مهم است. در این صورت سامسونگ A20 را به صورت ویژه در نظر گرفته و با نصب باتری 4000 میلی آمپر ساعتی این اطمینان را به شما می دهد که نگران آن نباشید. موارد زیادی وجود دارد که بر مصرف باتری تاثیر می گذارد، خوشبختانه گوشی A20 به دلیل مصرف انرژی نسبتا پایین پردازنده و همچنین وضوح پایین صفحه نمایش، عمر باتری بسیار بالایی خواهد داشت. از سوی دیگر، سامسونگ قابلیت شارژ سریع 15 واتی را به گوشی A20 اضافه کرده است تا فرآیند شارژ گوشی با سرعت بالایی انجام شود. به طور کلی مزیت دیگر A20 نسبت به مدل پایین تر، عملکرد و عمر باتری بهتر است که مطمئنا برای کاربران مهم خواهد بود. به همه این جنبه ها باید پورت USB Type-C را نیز اضافه کرد که نه تنها فرآیند شارژ را تسهیل می کند، بلکه سرعت انتقال داده بسیار بالایی نیز دارد.

به طور کلی، A20 برای خریدارانی که نمی خواهند هزینه زیادی برای یک گوشی پرداخت کنند، انتخاب خوبی است. سامسونگ در گوشی A20 سعی کرد تا حد امکان نواقص گلکسی A10 را برطرف کند و با بهبود برخی از جنبه ها مانند پردازنده، نمایشگر و باتری و همچنین معرفی قطعات مهمی به نام حسگر اثر انگشت، آن را نصب کرد. تلفن روبروی مشتری گوشی A20 می تواند یکی از بهترین گزینه ها در این رنج قیمتی باشد که با پشتیبانی عالی و پشتیبانی کامل نرم افزاری و سخت افزاری از برند معتبری به نام سامسونگ وارد بازار شد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A20" هستید؟ با کلیک بر روی تکنولوژی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "بررسی تخصصی گوشی سامسونگ گلکسی A20"، کلیک کنید.