انجام مطالعات و پیشنهاد تکمیل تقاطعهای غیر همسطح شبکه معابر شهر تهران
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران خبر داد؛
با عنایت به برنامه های کلان شهرداری تهران مبنی بر توسعه بر اساس عدالت اجتماعی، در مطالعات جامع حمل و نقل شهر تهران، مطالعات تکمیل تقاطع های غیر همسطح شبکه معابر شهر تهران با هدف اولویت دهی به شیوه حمل و نقل همگانی و حمل و نقل پاک انجام شد.
به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری دیجیتوهان، شهریار افندیزاده با اشاره به توسعه متوازن شبکه حمل و نقل همگانی و شبکه معابر شهری به عنوان راهحل مناسبی برای کاهش ترافیک گفت: رفع گرههای کور ترافیکی شهر تهران علاوه بر اینکه باعث بهبود تردد وسایل نقلیه شخصی میشود، در بهبود تردد وسایل حمل و نقل همگانی تاثیر به سزایی دارد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تاکید بر مطالعات جامع شبکه معابر به عنوان یکی از محورهای طرح جامع حملونقل شهر تهران افزود: زمان تاخیر در شهر تهران حدود ۴۰ درصد از زمان سفر شهروندان را شامل میشود و آنچه مسلم است کاهش تاخیر در تقاطعها علاوه بر پیشگیری از اتلاف وقت، باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش شاخصهای آلودگی هوا میشود.
افندیزاده همچنین افزود: در این مطالعه پس از بررسی طرح تفصیلی شهرسازی تهران، پیشنهادهای مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، سازمان فنی و عمرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و طرح سابق جامع حمل و نقل، پتانسیل ساخت تعداد ۱۱۱ تقاطع غیر همسطح در سطح شهر تهران با توجه به اولویت ایجاد دسترسیهای مناسب برای تردد وسایل حمل و نقل همگانی، توسعه حداقلی و متوازن شبکه معابر شهر تهران، رفع گرههای کور ترافیکی، توجه به مناطق حاشیهای و ایجاد دسترسی های مناسب به عنوان دروازههای ورودی شهر تهران، بررسی هزینه و فایده احداث یا تکمیل تقاطع غیر همسطح، رعایت سلسله مراتب عملکردی شبکه معابر شناسایی شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: تمامی تقاطعهای پیشنهادی در مدل کلاننگر شهر تهران مدلسازی و ارزیابی شده و پس از بررسیهای انجام شده، در نهایت ۵۱ تقاطع غیر همسطح برای احداث یا تکمیل در سطح شهر تهران تا افق سال ۱۴۰۸ پیشنهاد شدند که بهبود شاخصهای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بیشینه و ساخت این تقاطعهای غیر همسطح، تاخیر در شبکه معابر شهر تهران تا حد قابل توجهی کاهش یافت.
افندیزاده با اعلام اینکه مناطق حاشیهای ۱۸ و ۲۲ به ترتیب با ۱۵ و ۱۱ درصد بیشترین سهم را از تعداد تقاطعهای غیرهمسطح دارند گفت: منطقه ۱۸ با اتصال به محورهای اسلامشهر و جاده ساوه، با تردد بالای وسایلنقلیه سنگین و حمل بار است و ایجاد دسترسهای مناسب در بزرگراههای این منطقه تعداد گرههای ترافیکی ورودی شهر تهران را کاهش میدهد و همچنین منطقه ۲۲ نیز دروازه غربی شهر تهران محسوب گردیده و اصولا منطقه نوسازی است که جاذب جمعیت میباشد و تکمیل تقاطعهای غیرهمسطح آن با توجه به عدم تکمیل شبکه معابر فعلی ضروری بهنظر میرسد و مناطق ۶ و ۱۶ نیز با اختصاص ۹ درصد از تعداد تقاطعهای غیرهمسطح در رتبه بعدی قرار دارند.
گفتنی است به منظور سهولت در حرکت قطار سبک شهری و اتوبوس تندرو که در طرح جامع حمل و نقل پیشنهاد شدهاند، برخی تقاطعها از نظر چراغدار بودن و اولویت عبور ناوگان حمل و نقل همگانی در مسیر این خطوط بازنگری شده که در صورت تامین منابع مالی و تکمیل تقاطعهای فوق در کنار توسعه حمل و نقل عمومی و همکاری شهروندان در تغییر شیوه سفر از خودرو شخصی به حمل و نقل عمومی، شاهد ترافیک روان و کاهش آلودگی هوا در شهر تهران خواهیم بود.
آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انجام مطالعات و پیشنهاد تکمیل تقاطعهای غیر همسطح شبکه معابر شهر تهران" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انجام مطالعات و پیشنهاد تکمیل تقاطعهای غیر همسطح شبکه معابر شهر تهران"، کلیک کنید.